Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagje over de broek van BERT.

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje over de broek van BERT.
    Posted: 01 April 2011 om 21:50
Van 19
Kan iemand mij misschien helpen? Dit wordt de broek van Bert. Ik moet nu 7 naalden geel breien en in de 8e naald voor de buik middenvoor 14 st.breien,dan 4 st.afkanten,voor de rug 14 st.breien en 4 st.afkanten. Ik heb dit achter elkaar gedaan ,maar dat kan nooit de bedoeling zijn.Het was geen gezicht.Hoe moet ik dit middenvoor lezen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 08:25
Ik weet het niet, wordt het een soort tuinbroek? Of moet je later die naad dichtmaken zodat hij figuur krijgt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 16:39
-
Van 19

Deze Bert en Ernie wil ik breien. Ik moet de pop in zijn geheel breien en daarna de losse truien. Het wordt dus geen tuinbroek.Het lijf moet er aan vast.De benen heb ik apart gebreid en toen samengevoegd.Er staat letterlijk:

Na de 41e toer voor het bovenlijf 7 toeren oranje resp.geel breien en dan de 8e toer als volgt breien: voor de buik middenvoor 14 st.breien,dan 4 st.afkanten voor de rug 14 st.breien en nog 4 st.afkanten.De st.stil leggen.

Ik heb 36 steken.Had dus de eerste 14 st.gebreid,toen 4 st.afgekant,weer 14 st.gebreid en de laatste 4 st.afgekant. Maar krijg dan een heel raar lijf.Dus ik doe iets niet goed.Maar ik weet nog niet hoe het wel moet.

Back to Top
willywol View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 16:55

hoikes,

ik ken het patroon niet.

Zou het niet kunnen dat de 14 steken in mv en mr moeten komen en dan die steken akanten in 1 beweging moet gebueren zoda

Back to Top
willywol View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 16:57

zodat het buikje een beetje boller komt te staan.

Ik kijk mee naar de uitleg van anderen.

Groetjes IngeDeV

ps,mail was te vroeg vertrokken

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 17:02

wat moet je met die stilgelegde steken doen???

Zoals ik het nu lees zijn die 4 steken voor de zijkant . dus 14 steken buik 4 steken zijkant 14 steken rug 4 steken zijkant .

Dan zou je met die stilgelegde steken de voor en achterkant apart moeten breien

Je moet Bert dan dubbel leggen of krijg je dan een erg kleine Bert ???

Verder kan ik je ook niet helpen

Mutti

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 17:40
Bert heeft niet echt een dik achterste, misschien is het daarom. Dat je de trui dan boven die 36 steken breit en de gaatjes later dichtmaakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 18:00

Ik tik het patroon nog even verder'.Na de st.stil leggen komt het volgende: Voor de armen elk 12 st.opzetten met oranje resp.geel en in toeren tricotsteek breien.Hierbij in de 2e toer * 3 st.breien,1 st.gedraaid re.uit het dwarsdraadje meerderen.vanaf * nog 3x herhalen = 16 st. Na de 24e toer de laatste 4 st.van de toer afkanten en de resterende 12 st.stil leggen.Nu achtereenvolgens de st.van de buik,de 1e arm,de rug en de 2e arm breien=52 st. In elk van de volgende 4 toeren de raglan bij beide armen als volgt breien: de 1e st.van de arm met de ervoorliggende st.re.samenbreien,de laatste st.van de arm re.afhalen,de volgende steek re.breien en de afgehaalde st.overhalen= 36 st.na deze 4  toeren.Daarna het werk in het midden van de armen delen= elk 18 st.en voor en achterkant apart verder breien. etc.

Tot zover had ik het gebreid maar dat kon niet ,want ik had halverwege een arm zitten. Misschien iets duidelijker geworden????

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 18:18
wat gebeurd er nu als Bert in de lengte dubbel legt ?
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 21:06

Ik zal het begin van het patroon ook even neerzetten.Misschien heb ik het vanaf het begin al verkeerd gedaan.

Pop; voor het 1e been met blauw resp.groen 20 st.opzetten en in toeren tricotsteek breien. Na 27 toeren voor het kruis 5 st.afkanten en de resterende 15 st.stil leggen. Het 2e been hetzelfde breien.

Dan beide delen samen op de nld.nemen en in toeren verder tricotsteek breien. Hierbij  bij het kruis voor en achter in de 1e toer elk 1 st.meerderen en dan in elke 2e toer nog 2x elk 1 st.meerderen=  36 steken.

Mijn vraag is nu,had ik de benen niet aan elkaar moeten breien? Ik weet het niet meer.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 21:24
Ik had al een hele uitleg neergetikt, kom ik tot de ontdekking dat je dan geen handen hebt.
Het breien van de benen aan elkaar heb je goed.
Dan die 4 steken opzij, daar moet volgens mij de mouw inkomen.
Maar waar blijven die handjes nou? Ik hoop dat er iemand
een betere uitleg heeft. Gr,
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 21:34
De handen komen bij de afwerking. ik moet dan de opzetsteken van de armen met een draad samentrekken en op 3 cm.hoogte een draad rijgen om de hand te vormen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2011 om 21:59

14 steken is een voorpand 4 steken is een armsgat 14 steken is een rugpand 4 steken is een armsgat .

Je naad valt volgens mij iets voorbij de zijkant en niet aan de achterkant .

probeer het eens te tekenen dan kun je het vouwen .

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 14:58

Ik heb een proefje gebreid .

Zoals het er staat lukt niet . Ik heb het nu zo gedaan 7 steken breien(halve rug)  4 afkanten 14 breien(hele voorkant ) 4 af kanten 7 breien (halve rug)

Je kunt dan de beentjes in de lengte dubbel leggen en de 4 steken kunnen als armsgaatjes dienen .

Een andere oplossing kan ik niet bedenken .

Wat ik ook vreemd aan het patroon vind is dat je het tweede beentje hetzelfde moet breien je zou zeggen in spiegelbeeld .Maar goed dat is het probleem niet .

succes en ik hoop voor je dat het wat wordt

mutti

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 15:19
Van 20
Van 20
Mutti,ik denk dat we tegelijkertijd aan het tikken zijn. Ik moet jouw berichtje nog goed doorlezen.Maar op de bovenste foto moet het volgens mij worden en mijn breiwerk is nu zo als op de onderste foto.Ik kan dus inderdaad niet voor de buik 14 st.breien 4 st.afk.14 st.rug breien en 4 st.afk. Ik ga even jouw berichtje goed lezen. 
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 15:22
Mutti,zoals jij het schrijft had ik ook bedacht,het kan volgens mij niet anders.Het is vreemd dat er staat in het patroon de buik middenvoor. Ik ga het zo proberen,want ze zijn zo leuk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 15:53

Volgens mij ook niet .

Ik heb hier nu een bert liggen met korte benen en een korter lijf omdat het me anders teveel breien was maar die klopt nu wel .

Ik hoop dat je er nog plezier in hebt .

Laat maar zien als hij klaar is

gr Mutti

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2011 om 16:56
Tuurlijk laat ik hem zien als hij klaar is. Ben alvast maar met z'n trui begonnen.Die wordt leuk.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2011 om 00:26
he Freya is het nog gelukt met bert, of heb je inmiddels Ernie er ook al bij gebreidt
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2011 om 07:01

Hoi Judy,

Gefeliciteerd met je a.s.oma-schap. Leuk hoor.

Ik schiet aardig op,toevallig gisteren nog een stuk van de trui van Bert uitgehaald,stond raar omschreven ,echt waar,maar goed zijn witte v-halsje zit er nu in.

Ernie is ook gebreid.Ik moet alleen nu nog bij beide de oren en de neus breien en dan afwerken.Ze moeten op 1 juni af zijn,wordt een verjaardagscadeautje.Foto volgt natuurlijk. Maar ik ben ondertussen met een poncho voor mij zelf bezig.2 rechthoekige lappen van 60 bij 90 cm. Ben aan de 2e lap begonnen. Ik zit niet stil hoor

groetjes Frea

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns