Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

knook

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hilda zuidema View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hilda zuidema Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: knook
    Posted: 13 Juni 2012 om 17:43
Hallo hebben jullie de manier van hakend breien al gezien.
Het heet knook en je kan dan met een haaknaald breien.
Je hebt wel speciale haaknaalden nodig.
Ik had op google onder knook haken gezocht en vond er leuke filmpjes over.

groetjes Hilda
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2012 om 19:36
Volgens mij kun je dit ook doen met de Tunische haaknaald. 
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2012 om 22:08
Ik heb snel even een filmpje gekeken lijkt me wel leuk en volgens mij kan het ook met een tunisch haaknaald

Back to Top
hilda zuidema View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hilda zuidema Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2012 om 23:39
Lijkt me niet want je moet wel aan het eind van de naald een oogje hebben voor het lint.
groetjes Hilda
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2012 om 07:38
dat zou je dus ook met een grote naald kunnen doen, ga het toch eens proberen
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2012 om 08:13
Wat een leuke techniek is dat!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2012 om 08:58
O, ik heb verder niet naar de filmpjes gekeken. Maar ik weet wel dat je met de Tunische haaknaald ook een bepaalde steek kunt maken die op een gebreide steek lijkt.

Nooit geprobeerd, ik kan breien, dus het is niet nodig :D
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2012 om 20:22
Ik heb ook een filmpje bekeken. Op Google heb ik Knook breien ingetikt en verder gekeken. Ene Hester (volgens mij Hesterkerstgek die ook op dit forum zit/zat) gaf 2 linken op YouTube.
Je moet inderdaad een haaknaald met aan het eind een gaatje erin hebben anders kun je deze techniek niet toe passen.

Nu kom ik nog even op Hester terug, ik lees eigenlijk niets meer van haar of vergis ik me nu zo?

Groetjes, Tineke01
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2012 om 21:38
Nog nooit eerder gezien, maar wel leuk. Volgens mij moet het ook lukken met een (liefst wat langere) haaknaald en een losse naald met (losse) draad. Een tunische haaknaald is niet handig, omdat die een knop aan de achterkant heeft en je de haaknaald uit de steken moet kunnen trekken.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2012 om 08:36
http://www.youtube.com/watch?v=7aAiUmbIzLE
hier een duidelijk filmpje.
zou ik zo dan toch nog wat gebreide werkjes kunnen maken?
Ik durf niet aan breien te beginnen omdat ik mijn schouders dan te stijf houd en last krijg.
maar als ik het zo zou doen heb ik daar geen last van.
vlg mij als je eem houten/bamboe haaknaald heb zou je met een heel klein boortje ook een gaatje kunnen maken om zo het haak/breien.

Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2012 om 08:38
Dat filmpje heb ik dus ook bekeken, ik vond het heel duidelijk.
Misschien is het dan wel iets voor jou Esther, je kunt het altijd proberen he?
Zou wel fijn zijn als je dan zou kunnen breien, ook al zijn het dan maar kleine projectjes :-).

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2012 om 09:16
vlg mij zou je als je een lang draad pakt dan ook grote projecten kunnen breien en vlg mij zou je zo zelfs rond kunnen breienalleen moet je dan wel zorgen dat je draad niet te ver in je werk zit.

vlg week maar eens even naar de wolwinkel om te kijken of ze een houten naald hebben.
een klein boortje hebben we wel.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.326 seconden.
Lang Yarns