Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

specht

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: specht
    Posted: 20 Juni 2012 om 10:04
zo leuk, ik heb nog pinda's hangen in de tuin aan een boom, nu zat er net een kleine bonte specht in, ik vind het zo gaaf, in het nestkastje zitten jonge koolmeesjes, ik wilde net een foto maken van de specht maar toen vloog hij/zij net weg, ik vind dit toch zo leuk, ik kan wel uren kijken naar de vogels, hihi ik ben er helemaal blij van, ik heb maar een klein voortuintje maar er gebeurd zoveel in
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 10:31
Spechten zijn inderdaad heel schuw. Bij mij bij het voederhuisje komen er regelmatig 2, maar zodra ze beweging zien, dan zijn ze weg.
Ik kan ook echt genieten van de vogeltjes. Ik heb wel een iets grotere tuin in de buurt van het bos, maar ik heb ook zoveel mooie vogeltjes. Oude en jonge meesjes, oude en jonge vinken, oude en jonge musjes, spechten, boomklevers en boomkruipers en sinds kort dan ook 2 spechten. Ik heb al een paar keer geprobeerd een foto te maken, maar dan vliegen ze telkens weg Cry
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 10:50
ik heb ook 2 groenlingen die vind ik ook zo mooi, die zijn totaal niet schuw, ik denk weleens als er een kat komt dan pakt die ze zo, en die mussen die zijn zo lekker druk, ik heb ook een soort standaard met een pindakaas pot erin 1pot per week eten ze, het verveeld nooit
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 12:08
de pimpelmeesjes bij mij in de tuin zijn al uitgevlogen en ik zie ze maar weinig meer
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 12:08
ach ga ik net kijken in het hokje van de koolmeesjes, het waren er 6 en alle 6 dood zo zielig ze waren best al groot, ik zag de ouders al een paar dagen niet dus ik dacht of ze zijn al uitgevlogen of ze zijn dood, ben er gewoon een beetje stuk van, je zag de kleurtjes al, ach zo zielig
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 12:10
Wij hebben twee staken met allerlei hangspul voor de mussen, vinkjes, gaaien en eksters. Zo gezellig en de katten kijken er niet naar op of om, de vogeltjes in de tuin horen bij het meubilair. De vogels trekken zich er ook niets van aan als wij in de tuin aan het werk zijn, ook niet van de elektrische apparatuur. Ze zijn inderdaad wel schuw en beweeglijk, maar zo hard als ze opvliegen, komen ze ook weer terug.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
RoosjeS View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RoosjeS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 14:35
Zo leuk al die vogeltjes in de tuin! Wij hebben een voerhuisje aan de schuur hangen en er zijn altijd wel vogels te bekennen, musjes, koolmeesjes, duifjes en zelfs de kauwen weten het prima te vinden.
Vorig jaar zomer/herfst hadden we zelfs regelmatig bezoek van een heel vreemd ''vogeltje'' Wink

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 15:56
Ik heb 2 potjes katteneten buiten staan voor wilde poezen en de vogels komen er ook brokjes ui nemen wel leuk om zien
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2012 om 16:57
Je kan niet zeggen dat dit 'vogeltje' echt schuw is.
Blijft leuk om naar te kijken. Onze kat heeft woningbouwinspectie gehouden bij de pimpelmezen.....
Ze waren het er niet mee eens en zijn 'gevlogen'..... jammer.
Nu hebben we een 'gang' mussen die de tent onveilig maken, en de kippen natuurlijk.

Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2012 om 14:11
bij was het ook altijd druk in de tuin maar mijnbuurvrouw heeft nu sinds een jaar drie katten en dat zijn echte jagers . ze hebben al verschillende duifjes vermoord en musjes  en nu komen er niet veel vogels meer in de tuin helaas. soms heb ik echt een hekel aan katten. ze krijgen genoeg te vreten thuis en moorden alleen maar omdat ze het leuk vinden. grrrrrrrrrrrrrr had een hele tamme duif in de tuin zitten maar die is ook gegrepen . die rot katten zitten zelfs soms bij mij binnen . gelukkig heb ik de tussen deur altijd dicht anders had ik geen charly meer gehad.de keuken deur moet ook dicht blijven .omdat ze anders steeds binnen zitten en ze hebben al eens geplast boven bah . nee katten zijn momenteel niet mijn favoriet. die arme vogeltjes. vanochtend zag ik weer een lijkje bij de buren liggen Cry
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2012 om 15:49
bij mijn buurtjes zit een nest met jonge zwaluwen, schitterend om te zien als ze eten krijgen
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2012 om 09:02
ik vind het ook heerlijk om naar vogeltjes te kijken. Heb hier een voederstang in de tuin staan. Regelmatig komen er vogeltjes eten. Blijft gezellig .....
groetjes Karina
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2012 om 09:14
Hier zit ook al twee jaar een specht, ze hebben ook pas jongen gehad...
En deze zijn niet schuw, ze komen gewoon aan de vetbol hangen als ik op het balkon zit :-).
Mooi al die vogels, blijft genieten...

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2012 om 09:26
heb ook een kat en die blijft van de vogels af, wel muizen, hij gaat ook bij ons mee de vogelkooi in, iedereen die dat ziet zegt dan, oh oh die kat gaat mee de kooi in, maar dat is geen probleem, in het voorjaar vliegen er heel veel jongen vogels tegen de ramen aan, ik heb nu ramen die vol zitten met stickers, echt helpen doet dat niet, al er weer 1 tegen aanvliegt, ligt de kat erbij te waken, tot ik het vogeltje oppak en even laat rusten in een doosje (effe donker opsluiten komt de orientatie terug) hij tikt er wel es tegenaan met z'n poot, zo van leef je nog en als het dier dan fladdert gaat hij plat op z'n buik liggen en wacht totdat ik kom. Ik vermoed dat het komt omdat het eigen is, een andere verklaring heb ik er niet voor.

moet zeggen, wij hebbn zooo veel wilde vogeltjes, de kippen krijgen geen kans hun voer op te eten uit de bak (dat wordt opgegeten door de duiven, eksters,mussen, merels, kouwen en kraaien), dus die krijgen 2x per dag een handje extra, anders hebben ze niets.
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns