Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gordijnen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gordijnen
    Posted: 28 Juni 2012 om 09:02
Ik heb een vraagje over gordijnen.
Onze gordijnen hangen met plastic haakjes. Maar wat is nu beter plastic of metaal? Ik dacht dat metaal nadelen had maar ik weet het niet meer. Maar met plastic heb ik het probleem dat ze soms knappen.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 09:11
Ik heb allen maar plastic haakjes. Mijn gordijnen zijn allemaal gemaakt bijv. door de HEMA. Zowel zware lichtverduisterend als inbetweens
Mijn ervaring is, dat je ze kunt laten zitten als je de gordijnen wast..... en dan heb ik het over inbetweens.....De haakjes die knappen zijn zo weer te koop en niet duur.
Metaal KAN gaan roesten is mijn ervaring....
Ik denk dat het verder niet veel uitmaakt, alleen wat je zelf prettig vindt.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 09:12
Ik heb al jaren metalen en heb er geen problemen mee eerlijk gezegd.
Ik heb van die haken die je in de gestikte plooien moet steken, dus niet diegene die in plooiband zitten.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 09:22
hahahahaha
2 mensen 2 verschillende ideeën.....lastig toch!
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 09:29
Ik had jouw bericht nog niet gezien Marlies, denk dat we tegelijk aan het tikken waren.
Ik heb mijn gordijnen zelf gemaakt dus toen die metalen haken gekocht.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de haken eruit haal als ik ze was. Dat is wel een rotklusje om ze er dan weer in te doen, maar ja.... zo vaak was ik ze nou ook weer niet hahah!
Maar als je ze erin laat zitten denk ik zeker dat ze gaan roesten inderdaad.
Als je de moeite niet wil doen om ze eruit te halen zou ik voor de plastic haken kiezen.

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 09:37
ik laat ze zitten in de inbetweens zoals eerder gezegd, maar ik heeb redelijke lappen om te wassen en doen dus één gordijn per keer in de machine om kreuken te voorkomen......en laat dan ook de haken zitten en doe er geen sloop oid omheen, totnogtoe geen problemen ermee gehad.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 11:45
Ik doe de haken van ingenaaide plooien er uit. De haken van alle andere soorten, bij mij metaal, laat ik zitten. Ik stop ze bij elkaar in het broekgedeelte van een panty en met de benen bind ik het geheel vast.
Ik heb weinig tot geen last van roest. Het kreukt daardoor bvenaan iets meer, maar daar heb je een strijkijzer voor. De haken worden wel iets doffer. Succes, die van mij moeten ook eigenlijk!!! Groetjes en succes, Lida
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 12:00
ik heb zowel plastic als metaal.
Ze maken mij niks uit.
de plastic heb ik in gemaakte gordijnen zitten.
De metalen in de gordijnen die ik zelf heb gemaakt omdat het ertussenplaatsen van die plastic strip mij een gedoe leek.

Bij de metalen haken heb ik een tip voor diegene die ze eruit halen.
Als je het gordijn van de rails af heb en je gaat de bovenrand oprollen met de haken aan de binnenkant en je doet een touwtje(stevig genoeg) eromheen en dan in de wasmachine hoef je ze er niet uit te halen en je ziet er naderhand niks van.

Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 12:00
Hihi die van mij moeten eigenlijk ook :-)

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 13:15
wat fijn dat iedereen zich hierin herkent.Big smile
Ik doe het 2x per jaar, na het 'brandseizoen' van de kaarsen na december.
En al het echt nodig is na de zomer als de ramen dag en nacht open hebben gestaan....
Het fijne hiervan is, is dat je zoveel resultaat hebt van je werk.....
Iedere keer weer denk ik; oh ja zo licht waren ze Wink
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 21:47
Ik heb nu de plastic haakjes maar vervangen door metaal. De gordijnen hangen er weer fris bij. 
Dank voor alle reacties.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns