Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stretch naalden oude naai machine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stretch naalden oude naai machine
    Posted: 28 Juni 2012 om 16:36
Wie weet of je stretch naalden kan gebruiken op een oude naaimachine van 25 jaar oud
het is een anker heb vanmorgen naalden gekocht van smetz dus de goeie maar hij past niet als ik de naald naast mijn gewone naald leg lijken ze even groot en dik, zou het kunnen dat zo'n oud machientje hem niet pakt? Heeft iemand hier ervaring mee?

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 18:09
ik heb ook een anker electrische naaimachine en die is ook bijna 25 jaar oud en ik kan stretchnaalden gebruiken
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 18:15
Ik dacht ook dat het wel kon maar hij valt er zo weer uit vind het zo jammer leuk stofje gekocht vanmorgen was er even heel verdrietig van.

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 18:18
vraag het eens bij een naaimachinehandel, misschien hebben die een tip voor je
WANDA
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 18:22
heb net bij een topic gelezen dat een tweelingnaald goed werkt en evt. papier er onder leggen
WANDA
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 18:47
Moet passen. Schmetz zijn de beste naalden. Draai het schroefje waar je de naald mee vast zet eens wat losser, kan hij er misschien verder in. Heb je hem per vergissing verkeerd om gezet? 25 Jaar is echt niet oud voor een goede naaimachine. In geval van nood kun je het nog altijd vragen bij de zaak waar je de naalden gekocht hebt. De tweelingnaald is heel fijn voor de afwerking van stretchstoffen (zomen). Ook dan een stretch naald nemen, die hebben ook ballpenpunt zodat je het stof niet stuk maakt. Succes, Lida
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 19:02
Mijn naaimachine is zeker die leeftijd. Heb nergens problemen mee. Kan het zijn dat de naalden misschien langer zijn? Is een alternatief misschien de allerdunste naald......
Inderdaad wat Lida zegt, even terug naar de winkel
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 19:29
Dank je wel voor jullie reacties , ik heb de schroef helemaal los gehad en weer stevig dicht gedraaid hij valt er zo weer uit en de normale naalden blijven wel zitten heel raar maar ik ga morgen even naar de winkel en dan neem ik maar meteen zo'n tweelingnaald mee.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 20:35
Je hebt waarschijnlijk een doosje van 5 naalden gekocht. Probeer eens een andere. Het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn, maar is deze ene toevallig fout. Succes, Lida
PS. Ik zou wel graag weten wat uiteindelijk de oorzaak was.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 21:24
Heb je wel een naald die voor het systeem van je mach geschikt is ??
Dit systeem heeft een nr . tegenwoordig is dit 130/705 . Op oude machines wil het nog wel eens 1738 0f 287 (is het zelfde) zijn . Bij dit systeem moet je zelf de juiste plek zoeken .
De naalden hiervoor hebben een ronde kolf  

Het is zomaar een idee ,maar zoals al eerder gezegd de naaimachine zaak is het juiste adres
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2012 om 23:00
Heb alle naalden uit het doosje gepast en ze vallen er allemaal uit.
Mutti: mijn andere naalden hebben ook het nummer 130/705 dat kan het ook niet zijn
Als ik morgen ben geweest laat ik het meteen horen.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 08:55
Ben ,net als Lida , heel benieuwd .
Er is niets zo vervelend dan dat je niet kunt beginnen met iets leuks .

succes

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 14:30
Ik ben geweest en het gebeurd wel vaker zij ze dan is het gootje waar de naald inkomt versleten en dat kun je oplossen met een plakbandje erom, nieuwe onderdelen zijn niet meer te bestellen.
Ik heb het geprobeerd en inderdaad de naald zit vast. Eindelijk kan ik beginnen.

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 14:39
super dat het nu gelukt is, wacht op het resultaat
WANDA
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 14:50
je moet het maar weten .
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 15:35
goh wel gek, omdat de andere naalden wel blijven zitten........
maar als het verholpen is met een plakbandje......Clap
groetjes geesje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 15:56
Inderdaad vreemd. Maar het probleem is verholpen en daar ging het om. Succes, Lida
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2012 om 16:03
Hoe simpel kan het zijn, inderdaad wel vreemd.
Het kan ook om een fractie van een mm gaan dat de nieuwe naalden dunner zijn.....
Dan is het plakbandje inderdaad de oplossing.

Je bent ermee geholpen en daar gaat het tenslotte om.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 10:46
veel plezier nu met de naaimachine Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.797 seconden.
Lang Yarns