|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() Posted: 21 December 2007 om 11:38 |
Hoi, Ik ben met mijn vest aan het vermeerderen volgens de methode : m1r, k1, m1l. Ik snap hoe dat moet en het lukt ook maar het valt me op dat ik gaten onder de vermeerderingen heb. Ik brei met naald 4 met redelijk dik garen. Heeft iemand tips om dit te voorkomen of om het misschien anders te doen? Alvast bedankt, Ilona. |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
panda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 December 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1053 |
![]() |
Neem jij een lus tussenin om te meerderen? Zo ja dan moet je die lus gedraaid breien
![]() |
|
Groetjes Paula
|
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
Ik neem zelf nooit die tussenlus op omdat ik zelfs met omgedraaide steken nog gaten heb, ik neem altijd het zijlusje naast de steek op de pen op. Afhankelijk van hoe het breiwerk eruitziet neem ik die gedraaid op of niet.
|
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
Jenlon ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
![]() |
Gedraaid breien doe ik volgens mij al. Dit is de M1l: with left needle tip, lift strand between needles from front to back. Knit lifted loop through the back. |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
panda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 December 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1053 |
![]() |
Ja dat is wat ik bedoelde, spijtig dat het daar niet mee opgelost is
![]() |
|
Groetjes Paula
|
|
![]() |
|
breioma ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
![]() |
Bij deze manier blijf je een gaatje zien,je kan proberen om uit 1 steek twee te breien ,maar dat zie je ook.,maar is misschien mooier,een kwestie van uitproberen.
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Ik maas aan de achterkant de gaatjes altijd stiekumpjes weg, want hoe ik ook meerder, ze zijn er altijd.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
breioma ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
![]() |
Dat durfde ik nu niet te zeggen!
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga het eens met de andere methode proberen. Ik moet straks met het voorpand en de mouwen echt heel meerderen dus het zou fijn zijn als dat in één keer goed gaat, toch? |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
Groetjes Paula
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() |
Aan de zijkanten wordt meerderen meestal mooier dan in het midden. Als er voor een mouw staat: zet ... steken op, brei de boord en meerder in de laatste naald ... steken, dan zet ik dat totale aantal steken op op een veel dunnere pen, het meerderen daarna aan de zijkanten doe ik wel gehoorzaam. Of ik meerder aan de zijkanten meer steken, zodat de mouw wel breed genoeg wordt. Ik zag dat er meer mensen met die gaatjes worstelen, breien moet toch leuk blijven?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
je kan ook accepteren dat je nu eenmaal sommige dingen blijft zien ,tenslotte blijft het handwerk,en hier en daar een beetje wegwerken.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, ik vrees dat ik daar dan toch weer te pietluttig voor ben :-( en ik heb al heel wat maaswerk voor me als ik eenmaal klaar ben. Maar kijk maar eens naar het plaatje, dan snappen jullie wel waarom. http://interweaveknits.com/freepatterns/pdf/Sunrise_Circle_J acket.pdf |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Overlaast heb ik een boek gehad uit de bib waar veschillende methoden in beschreven stonden. Ik had het nog willen scanen maar natuurlijk weer wegens tijdgebrek niet gedaan. Als ik tijd heb morgen en het is niet uitgeleend ga ik het even terug halen dan scan ik het voor je in en stuur het alsnog door. |
|
![]() |
|
![]() |
Dat is echt heel erg aardig van je :-) |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
Jammer maar het was uitgeleend. Breien schijnt precies de nieuwe rage te zijn geen enkel breiboek meer in de rekken van de bieb
|
|
![]() |
|
![]() |
Toch lief dat je hebt willen proberen! Dank voor al je moeite.
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Als ik 1 steek moet meerderen in een breiwerk tussendoor doe ik dat altijd op de volgende manier: Eerst de steek normaal recht breien op recht maar dan de steek niet af laten gaan. Vervolgens steek ik dezelfde steek achterlangs (of gedraaid) in en brei hem nogmaals. Dan natuurlijk de steek wel af laten gaan. Zo maak je dus van 1 steek twee steken. (Simpel gezegd: 1 steek 2 maal breien 1 maal normaal en 1 maal gedraaid) Mijn ervaring is dat hierdoor niet een hinderlijk gaatje ontstaat. Ik zou zeggen probeer eens of het bij jou ook werkt. Groetjes en succes. |
|
![]() |
|
![]() |
Ik weet niet of je er nog naar zoekt maar Cath Brodhi heeft er een filmpje van gemaakt. Wel in het engels maar ik vond de moeder dochter grootmoeder uitleg gewoonweg schitterend. |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Zij zowieso leuke en duidelijke filmpjes van Cat Bordhi. Maar het hangt vaak ook erg af van je soort draad, als je en gladde draad heb zal je de meerdering duidelijker zien dan wanneer je een rommelige/pluizigere draad heb.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |