Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat nu???

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat nu???
    Posted: 07 Juli 2012 om 19:08
Mijn hond had zonet een klein jong mereltje in haar muil!!
We hebben het kunnen afnemen en hebben het nu in een bakje met krantenpapier gedaan. Zonet ook eventjes een mini-wormpje in het bekje gedaan. Maar wat nu???Confused
Ik ken absoluut niks van vogeltjes!!! wat moet ik doen, op wat moet ik letten en wat doe je als eerste hulp zodat het genoeg op krachten kan komen om het te redden en vrijuit te kunnen gaan???
Misschien dat 1 van jullie mij wel kan helpen!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 19:12
Daar kan ik jou niet bij helpen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 19:18
Jammer,
En we hebben ook niet direct een vogelopvang/asiel in de buurt. Heb nu een mail gestuurd naar iemand die opvang/lezingen ivm uilen doet, die ik ken. Ik hoop dat hij snel zijn mail leest en mij kan helpen.
Pfffff
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 19:22
Misschien de dierenamubulance bellen?
Wij hebben al eens een zieke houtduif op laten halen.
Kost niks (tenminste hier), maar een vrije gift is welkom.

Gr. Rianne
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 19:27
Piepkleine stukjes appel voorzichtig in z'n snaveltje doen, dat zei mijn biologieleraar toen er eens 1 hij ons in de tuin zat. 
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 19:39
bedankt voor jullie hulp.
Zonet de 'uilen'man aan de telefoon gehad. Het blijkt normaal te zijn dat kleine jonge mereltjes vroegtijdig hun nest verlaten vooraleer ze kunnen vliegen. We moesten het zo dicht mogelijk bij de plaats van vondst terug plaatsen onder struiken, maar zodat de hond er niet meer bij kan.
Het jonge vogeltje piept dan om de moeder, die hem dan eten brengt.
Nu zijn de botjes van vogeltje op jonge leeftijd zoo soepel, dat het niet snel een breuk oploopt. Je mag pas in paniek slaan wanneer er bloed te zien is. En dat was gelukkig niet zo. Het vogeltje was gewoon nat van kwijl en geschrokken.
Ik heb het zonet terug geplaatst en raar maar waar, het huppelde gewoon vrolijk verder onder de struiken door!! Eind goed, al goed Big smile
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 19:40
Ik ben blij voor jou dat het goed afgelopen is
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 20:27
het beste is om het beestje gelijk terug te zetten waar het vandaan komt, de vader en moeder zijn daar nog ergens en die voeden hem nog
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 20:28
o sorry het antwoord stond er al, ik had het niet gezien, ik las het en dacht ooo die moet gelijk terug gezet worden, ik wilde niet wijs doen hoor Embarrassed
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 21:32
LOLIs helemaal niet erg hoor!!! Beter een keertje teveel dan een keertje te weinig
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 21:39
LOLLOLLOL  ik was een beetje dom
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 21:47
het is dan goed afgelopen, Thumbs Up
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2012 om 22:16
Gelukkig dat het goed is afgelopen. En ik heb ook wat geleerd..

Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns