HAAKPATROON LEZEN |
Reageer ![]() |
Autheur | |
proeflapje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 08 Juli 2012 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Juli 2012 om 10:07 |
Help! Ik ben een kersverse haker en ben begonnen met m'n eerste patroon te haken. Nu staat er het volgende in m'n boek: "meerder aan weerszijden, iedere 3e rij: 3x1 stokje en iedere 4e rij 4x1 stokje. Ik moet van 87 stokjes naar 101 zien te komen in 29 rijen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat er bedoeld wordt?
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Moeten die stokjes verspreid worden vermeerderd of alleen op de buitenkant?? Kan je dit uitmaken op de foto of op het patroon? Indien verspreid : verdeel de aantal steken door het aantal te vermeerderen stokjes en op die plaats maak je een 2e stokje in eenzelfde opening ( dus 2 in 1 steek) Zoniet vermeerder je alle stokjes in 1 steek op de buitenkant.
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
je moet 2 toeren gewoon haken, dan kom je bij de derde toer en daarbij meerder je aan allebei de kanten 1 steek, dus links en rechts dat zijn dan 2 stokje extra, dat doe je totaal 3x, daarna doe je het zelfde maar dan haak je 3 toeren en dan bij de 4e toer meerder je aan weerszijde 1 stokje en dat doe je dan 4x.
ik hoop dat je het nu begrijpt en anders gewoon weer vragen
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ja, ik ben er. Even moeten tellen op kladblok.
Rij een en twee niet meerderen, rij drie wel. Rij vier en vijf niet, rij zes wel. Rij zeven en acht niet, rij negen wel. Hierna: rij tien, elf twaalf niet, dertien wel, veertien, vijftien, zestien niet, zeventien wel Achttien,negentien,twintig niet, eenentwintig wel Tweeëntwintig, drieëntwintig , vierentwintig niet, vijfentwintig wel. Je hebt dan zeven keer aan weerszijden gemeerderd, is totaal veertien stokjes. 87 en 14 is 101. Ik zit op de iPad te tikken, vandaar dat alles in letters staat inplaats van getallen! Kan je er zo wat mee? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
wat ben je aan het haken ????
Ik neem maar aan dat het een rechte lap is .
In je 3e rij haak je aan het begin en aan het eind uit je eerst en je laatste steek 2 stokjes i.p.v.1
Je steekt dus 2x in de zelfde steek/lus in
Dan heb je er 2 gemeerderd dat doe je 3x is 6 steken gemeerderd .
Dan ga je het niet in je 3e rij/toer maar in iedere 4e rij /toer.doen en dat doe je 4x is 8 steken gemeerderd .
6+8 is 14 steken . Dat is ook het aantal dat je moet meerderen ,om aan die 101 te komen
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Dames toch, zitten we allemaal tegelijk een patroon uit te leggen op een "vroege" zondagmorgen!
![]() |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
ja hahahaha, maar het regent hier heel hard dus ik heb toch niks te doen, nu maar hopen dat ze het begrijpt met al die uitleg
|
|
![]() |
|
proeflapje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 08 Juli 2012 Status: Offline Points: 3 |
Wow, geweldig zoveel hulp had ik echt niet verwacht
![]() super bedankt iedereen ik kan weer verder. |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
@ pippie,
in rij acht moest ze ook meerderen want in iedere 4e rij moest ze 4 stokjes meerderen ![]() En nu dames, allemaal de uitleg opnieuw uitschrijven en dan hopen dat ze door de bomen het bos nog ziet ![]() ![]() Ocharme proeflapje
![]() |
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
denise ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 07 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 185 |
gelukkig kan jij weer verder
|
|
![]() |
|
Dat staat er volgens mij niet! 4x elke vierde rij 2 (dus weerszijden) meerderen. Zo komt het aantal waar ze op uit moet komen,ook uit!
|
|
![]() |
|
Ach, oké, heb ik dan verkeerd begrepen, sorry
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Niksniet sorry, hoor. Kan gebeuren. Samen komen we er toch wel uit
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |