Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

HAAKPATROON LEZEN

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
proeflapje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer proeflapje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: HAAKPATROON LEZEN
    Posted: 08 Juli 2012 om 10:07

Help! Ik ben een kersverse haker en ben begonnen met m'n eerste patroon te haken. Nu staat er het volgende in m'n boek: "meerder aan weerszijden, iedere 3e rij: 3x1 stokje en iedere 4e rij 4x1 stokje. Ik moet van 87 stokjes naar 101 zien te komen in 29 rijen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat er bedoeld wordt?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:14

Moeten die stokjes verspreid worden vermeerderd of alleen op de buitenkant??

Kan je dit uitmaken op de foto of op het patroon?
Indien verspreid : verdeel de aantal steken door het aantal te vermeerderen stokjes en op die plaats maak je een 2e stokje in eenzelfde opening ( dus 2 in 1 steek)
Zoniet vermeerder je alle stokjes in 1 steek op de buitenkant.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:18
je moet 2 toeren gewoon haken, dan kom je bij de derde toer en daarbij meerder je aan allebei de kanten 1 steek, dus links en rechts dat zijn dan 2 stokje extra, dat doe je totaal 3x, daarna doe je het zelfde maar dan haak je 3 toeren en dan bij de 4e toer meerder je aan weerszijde 1 stokje en dat doe je dan 4x.
ik hoop dat je het nu begrijpt en anders gewoon weer vragen
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:27
Ja, ik ben er. Even moeten tellen op kladblok.
Rij een en twee niet meerderen, rij drie wel.
Rij vier en vijf niet, rij zes wel. Rij zeven en acht niet, rij negen wel.
Hierna: rij tien, elf twaalf niet, dertien wel, veertien, vijftien, zestien niet, zeventien wel
Achttien,negentien,twintig niet, eenentwintig wel
Tweeëntwintig, drieëntwintig , vierentwintig niet, vijfentwintig wel.
Je hebt dan zeven keer aan weerszijden gemeerderd, is totaal veertien stokjes. 87 en 14 is 101.
Ik zit op de iPad te tikken, vandaar dat alles in letters staat inplaats van getallen! Kan je er zo wat mee?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:27
wat ben je aan het haken ????

Ik neem maar aan dat het een rechte lap is .
In je 3e rij haak je aan het begin en aan het eind uit je eerst en je laatste steek 2 stokjes i.p.v.1
Je steekt dus 2x in de zelfde steek/lus in
Dan heb je er 2 gemeerderd dat doe je 3x is 6 steken gemeerderd .

Dan ga je het niet in je 3e rij/toer maar in iedere 4e rij /toer.doen en dat doe je 4x is 8 steken gemeerderd  .
6+8 is 14 steken . Dat is ook het aantal dat je moet meerderen ,om aan die 101 te komen
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:30
Dames toch, zitten we allemaal tegelijk een patroon uit te leggen op een "vroege" zondagmorgen!
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:52
ja hahahaha, maar het regent hier heel hard dus ik heb toch niks te doen, nu maar hopen dat ze het begrijpt met al die uitleg
Back to Top
proeflapje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer proeflapje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 11:46
Wow, geweldig zoveel hulp had ik echt niet verwacht .
super bedankt iedereen ik kan weer verder.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 11:48
@ pippie,
in rij acht moest ze ook meerderen want in iedere 4e rij moest ze 4 stokjes meerderen Big smile

En nu dames, allemaal de uitleg opnieuw uitschrijven en dan hopen dat ze door de bomen het bos nog ziet LOLLOL 
Ocharme proeflapje Embarrassed neem gerust je tijd om alles eens door te nemen. Je zal ongetwijfeld regelmatig eens opnieuw moeten beginnen, want al doende krijgt men alles onder de knie. Hebben we allemaal meegemaakt hoor, dus we kennen het gevoel. Je kan ook googlen 'haken meerderen' of in het Engels 'crochet decrease' ofzo. Je zal wel op youtube filmpjes tegenkomen die perfect demonstreren hoe je het moet doen. Indien iets niet duidelijk, laat je maar horen!!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
denise View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer denise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 12:46
gelukkig kan jij weer verder
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 17:33
Dat staat er volgens mij niet! 4x elke vierde rij    2 (dus weerszijden) meerderen. Zo komt het aantal waar ze op uit moet komen,ook uit!
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 17:50
Ach, oké, heb ik dan verkeerd begrepen, sorry Embarrassed
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 17:57
Niksniet sorry, hoor. Kan gebeuren. Samen komen we er toch wel uit
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns