Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat betekent stekenaantal deelbaar door ..

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
k3lly View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer k3lly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat betekent stekenaantal deelbaar door ..
    Posted: 08 Juli 2012 om 14:16
Hoi iedereen.

Ik ben nu een tijdje aan het haken, en probeer nu wat patronen te haken... Ik heb sandra haaktrends gekocht maar begrijp er helemaal niks van. Het eerste wat ik niet begrijp is het stekenaantal deelbaar door (..). En er staat dan ook een grondpatroon,.. wat is dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik snap het echt niet.

Groetjes Kelly
Back to Top
Ingemo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Ingemo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 14:25
hoi Kelly

het grondpatroon bestaat uit een aantal steken die je steeds herhaalt, daardoor krijg je hetzelfde motiefje naast elkaar.
als je totale stekenaantal niet deelbaar is door ... krijg je aan het eind een half motiefje

moeilijk om het duidelijk op te schrijven, ik hoop dat je me snapt
Groetjes,
Inge

http://pinterest.com/ingemo/
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 14:50
Ik zou het zelf niet beter kunnen uitleggen!!
Veel succes en veel plezier
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
k3lly View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer k3lly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 08:30
Dank je wel!! Het enige wat ik nog niet snap is het aantal deelbaar door. Ik begrijp niet hoeveel steken ik nou precies op moet zetten. Ik probeer een stola te haken en daar staat bij: stekenaantal deelbaar door acht + 1. maar niet hoeveel ik er nou daatwerkelijk moet maken.
Er staat ook voor in mijn grondpatroon : haak de 1e-7e rij 1x en herhaal dan steeds de 4e-7e rij, eindig met de 7e en 8e rij. NB begin het patroon met 1 terugg rij. Ik snap er niks van. Ik hoop niet dat ik teveel vraag, maar ik wil het graag leren.

Groetjes kelly
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 09:05
Ik denk dat je zelf mag bepalen hoe breed je je stola wilt hebben .

Dan is het de tafel van 8 nemen plus 1 steek extra .
b.v 5x8= 40 plus 1steek(41 dus).Wil je hem breder 9x8  plus 1steek (73dus)

Je haakt rij 1 t/m 7 daarna begin je weer met rij 4 dus niet rij 1 . De rijen 1 2 3 worden dus niet herhaald . Je herhaalt dus steeds rij 4 t/m 7 . Als je je stola lang genoeg vindt stop je ,maar je moet dan wel eidigen met rij 7 plus nog rij 8 die wel vermeld zal staan . Je eindigt dus niet zomaar halverwege je patroon .

Nog iets niet duidelijk ,???vragen maar . Er is altijd een hobbydoosje die  je verder wil helpen.
Dat is het fijne van dit forum
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 09:06
het stekenaantal op te zetten is een veelvoud van 8   +  1 (bvb.  41 st = 40 + 1) 40 = deelbaar door 8
haak de eerste 7 rijen) rijen
ga dan verder en haak alleen de 4°,5°,6° en 7° rij, en als laatst alleen de 7° en 8° rij
de eerste rij, (teruggaande rij) is toch op de ketting van lossen en dan heb je toch de goede kant vooraan
kun je de teltekening niet tonen?, dat zou handiger zijn
hoop dat je er wat aan hebt
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 09:07
Mutti, LOL we waren gelijk aan het typen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 09:23
Ja grappig he ??

Ik hoop dat er een teltekening komt want ik ben bang dat er in de breedte ook nog wel onduidelijkheid is .
Maar hulptroepen genoeg Wink 

Back to Top
k3lly View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer k3lly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 10:31
Ooh wat fijn dat jullie zo snel reageren! Ik denk dat ik het begrijp haha =) ik ben 22 en heb totaal geen ervaring met haken. Dus vind ik het erg zijn dat jullie mij willen helpen.. Wb het teltekening, ik kan hem niet scannen dus probeer ik heb zelf te tekenen.. ik hoop dat dit gaat lukken
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns