Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sjaal

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sjaal
    Posted: 11 Juli 2012 om 10:16
hoi allemaal, ben een baktus aan t breien, dat is een sjaal,weet iemand of ik aan 100 gram genoeg heb?nld 3 gebruik ik. alvast bedankt groetjes marian
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 10:41
Staat er niet ergens in het patroon hoeveel je nodig hebt? Ik brei niet veel, maar als ik een sjaal haak dan heb ik aan 100 gram niet genoeg.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 11:54
hoi femke, het patroon had ik van internet geplukt, ergens, printer was stuk dus ff overgeschreven. nou ja dan weet je t wel,vergeet je t een en ander. groetjes marian
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 12:07
Bedoel je misschien deze: http://www.knittersheaven.com/files/BaktusNL.pdf
Er staat dat ze 1 bol Hello sokkengaren heeft gebruikt. Ik denk dat je aan 100 gram niet genoeg hebt. De weegschaal die ze gebruikt geeft al meer dan 100 gram aan.
Misschien dat iemand anders je kan helpen met de exacte hoeveelheid garen die je nodig hebt.

Grappig, dit is de eerste keer dat ik hoor over een Baktus sjaal.

Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 14:52
hoi again,

denk dat t idd 1bol was want dr stond iets over sokkenwol.men geeft sjaals de vreemdste namen heb al een wingspan,hitchiker voorbij zien komen , zijn eigenlijk gewoon een soort ouwe hippie sjaals. groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 15:03
1 bol sokkenwol is meestal genoeg om precies één paar sokken te breien, maar dan tot maat 40/42, niet groter, want dan heb je niet genoeg. Misschien bestaan er zwaardere bollen sokkenwol.

Je kunt het proberen, is ie niet groot genoeg voor een volwassene, dan is ie voor een kind. En dan weet je hoeveel je nodig hebt voor jezelf.

Het is in ieder geval een leuk idee voor weer eens een KAL (KnitAlong), dus waarbij meer hobbydozen hetzelfde breien. Laat ons dus vooral horen hoe het gaat met je Baktus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 15:11
Ik heb hem een paar jaar geleden gemaakt en heb 2 bolletjes sokkenwol voor naalden 2,5-3 (totaal 420 meter) gebruikt. Eerst gemeerderd tot de eerste bol bijna op was en met de tweede bol gaan minderen. Als ik het nog een keer moest doen zou ik hem maken van 3 bolletjes. Ik vindt hem nu wat aan de kleine kant.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 15:11
hoi een baktus is een soort hippie sjaal van vroeger zal ik maar zeggen. ik maak een golvende baktus, ja ja kan ook nog . gaat als volgt. 4 st opz.
6 nld recht breien.
vanaf nu afwisselend 6 nld tricost.6nld av trico st.. niet vergeten iedere 6 e nl 1 steek meerderen steeds aan de zelfde kant.eenmaal op de helft ipv meeerderen minderen groeten marian
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 15:15
ik ziet t al, morgen maar even fietsen naar de wolwinkel en een bolletje bij kopen. groetjes marian
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 15:45
ik heb afgelopen maart er 1 gebreid voor een collega.zij had 4 bollen van 100 gram gekocht bij wibra.de sjaal was wel 196 cm lang en met naalden 3 gewoon boordsteek,
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 16:20
Ja boordsteek of ribbels, dan gaat er niets krullen.

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 16:26
ben heel benieuwd....
ik hou me aanbevolen voor een KAL, laat maar weten of er animo voor is.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 21:06
Doen we een KAL voor de niet-vakantiegangers of mogen zij ook meedoen? De scholen beginnen weer begin september.

Ik wil zelf in elke 4e naald meerderen/minderen, maar ja ik ben een eigenwijs.

Ik begin wel een apart topic voor de KAL, dan kunnen liefhebbers zich opgeven.

Zou je voor haken ook elke 5e toer moeten meerderen/minderen aan één kant?

wat rozengeur.
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 22:22
Weer een leuk ideetje! Wat bedoelen jullie met een KAL? Ik pieker me suf Wink
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 22:57
KAL = KNIT ALONG, dus schuif allemaal aan en brei samen. Ieder in eigen huis, natuurlijk.

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 22:58
Iedereen mag meedoen is mijn idee. Of op vakantie of thuis wat 'ze' maar willen.....Ik denk dat ik het van sokkenwol doe, aardig wat meters en niet 100% synthetisch.

Yaya een KAL is dat iedereen die wil meedoet aan een zelfde breiproject.....
Je hebt ook CAL en dat is voor haken....
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2012 om 23:18
Dankjewel, nu ben ik weer helemaal mee Wink lijkt me leuk om te doen en men dochter is verzot op sjaals.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 10:44
Ik heb in de andere topic nog wat vragen gezet, wanneer er daar voor mij meer duidelijkheid is ( op gebied van haken dan) , schuif ik ook aan in het rijtje Smile
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 10:55
Ik had nog nooit van een KAL of CAL gehoord...
Ik blijf het wel even volgen, weet nog niet of ik meedoe :-).

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 11:03
@ Seeke69,
Volgens mij kan je dit ook op vrijwillige basis doen hoor!! Smile
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.186 seconden.
Lang Yarns