Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Namens mijn dochter

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Namens mijn dochter
    Posted: 14 Juli 2012 om 20:29
Zeer off topic.
Ik heb een vraag namens mijn dochter.

Ze wil namelijk voor de 1e verjaardag van zoonlief (mijn kleinzoonClap) een verjaardagstaart maken met een boerderij thema.
Iets met marsepijn e.d.
Heeft iemenad van jullie ervaring hiermee of wellicht tips voor voorbeelden. Internet heeft ze al afgeschuimd maar dat blijken hele bouwwerken te zijn, Dat hoeft nu ook weer niet.
Alle tips zijn welkom, alvast bedankt namens mijn dochter en mij. Wink
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 21:45
Misschien kun je gewoon een simpele grote slagroomtaart kopen en daarop dan wat boerderijspeeltjes zetten. Zo doe ik het bij onze kids ook, meestal zoek ik ruim voor de verjaardagen al bij de Action, Wibra etc naar goedkope speeltjes in hun favoriete thema. En dat kan echt leuk worden hoor. En simpel en goedkoop. Wink
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 22:14
kijk dat zijn zo van die dingen.... dank je wel
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 22:34
Hier de basis voor marsepeintaart. Dit kun je in allerlei kleuren bij de Xenos kopen. En met het marsepein diertjes maken. Kijk es voor fimoklei voorbeeldjes in bijvoorbeeld een boekje uit de bieb of op google.

Kijk hier eens voor het idee:

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 22:40
In Aveve in Belgiƫ heb je in plaats van marsepein dit ook op suikerbasis, een soort van rolfondant.
Kinderen vinden dit doorgaans lekkerder dan marsepein. (mijn kinderen toch).
Met een bsis biscuitgebak. Afwerken met gekleurde rolfondat en versieren met echte speelgoed diertjes zoals Naemi zegt.
Heb ik vroeger ook gedaan met als thema Bob De Bouwer, maar dit is al jaren geleden Embarrassed
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2012 om 22:42
Ik stuur alles door naar mijn dochter en laat mij t.z.t. heerlijk verrassen  Big smile
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2012 om 10:59
Hou ons op de hoogte!!
Ik ben benieuwd wat het zal worden!!
En een foto mag ook hoor, kunnen we lekker meegenietenBig smile
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2012 om 00:00
Rolfondant werkt ook fijner dan marsepein. Als je marsepein gaat kneden dan blijft ze aan je handen plakken, rolfondant heeft daar minder last van. Ik leg altijd de rolfondant tussen vershoudfolie en rol het dan uit. Zo is het makkelijker op te tillen en evt. Uit te snijden en op je taart te leggen.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2012 om 00:10
Een heel klein beetje poedersuiker verkomt ook het plakken, maar alleen op marsepein gebruiken, op foundant blijf je dat zien. Dan is de vershoudfolie een mooie tip.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.063 seconden.
Lang Yarns