|
Reageer ![]() |
Autheur | |
marielle81 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 13 |
![]() Posted: 27 December 2007 om 14:30 |
hoi hoi, aangezien het buiten koud is heb ik besloten even een stel wanten te proberen te breien.dit heb ik gedaan volgens de site van http://www.homepages.hetnet.nl/~tannysprang/beschrij.html. is dit een makkelijk patroon??of weet iemand nog een makkelijkere?? ze hebben het over een dwarsdraadje.wat bedoelen ze daar mee?? ik wacht af op antwoord dan kan ik weer verder.
grt mariel |
|
grt mariel
|
|
![]() |
|
breioma ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
![]() |
Een dwarsdraadje is het lusje tussen twee steken,dat neem je op de naald en brei het dan,je hebt dan 1 steek meer.op de foto is het goed te zien. Succes ermee. |
|
![]() |
|
panda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 December 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1053 |
![]() |
ja het klopt
![]() Groetjes |
|
Groetjes Paula
|
|
![]() |
|
marielle81 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 13 |
![]() |
dank u allen nu kan ik weer verder hahahahaha
![]() ![]() ![]() |
|
grt mariel
|
|
![]() |
|
klamadi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 709 |
![]() |
ik heb het patroon op geslagen mooi duidelijk patroon ben nu sokjes aan het breien op 2 pennen word ook erg mooi ik laat ze nog wel zien krijg 4 jan op mijn verjaardag een camera we hebben er nu ook 2 van mijn vried veel te ingewikkeld voor mij ik moet niet met al die toeters en bellen er aan en ik wil ook niet iedere keer vragen of hij het er voor mij op wil zetten
|
|
groetjes
KLAZIEN |
|
![]() |
|
![]() |
o wat leuk sokken op 2 naalden,volgens mij gaat dat een stuk beter als op 5.als moet ik zeggen da tik voor een beginneling al aardi ggoed kan breien op 5. je moet het even door hebben in de aanpak en zo maar dan......tik je als een tirelier weg.
grt mariel |
|
grt mariel
|
|
![]() |
|
Nijntje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 663 |
![]() |
Nu is het mijn vraag dan wel niet, maar ik heb altijd moeite met het woord: gedraaid breien. Ik kan het namelijk niet goed op het plaatje zien. Ik snap dat je dan het lusje tussen twee steken oppakt, het op de pen zet en dan. Wat draai je dan, steek je achter in: indien ik dan recht brei zit je garen aan de voorkant en gaat het niet goed. Of draai je gewoon letterlijk de opgepakte steek op en draai je die en zet je die weer op de pen om deze vervolgens recht te breien? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23709 |
![]() |
Je kunt als het ware verkeerd insteken, maar je kunt het lusje ook even op de rechternaald nemen en verdraaid weer terugzetten op de linker. Als er staat brei verdraaid recht of averecht, steek je ook net ander in dan gewoon. Je vindt vanzelf je eigen manier uit en die is dan goed.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Nijntje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 663 |
![]() |
Oké, ik ben nu met Kermit bezig, ook met gedraaide dwarssteken. Echter ik heb de steken ( gedraaid recht ) wel recht gedraaid. Hierdoor krijg ik toch kleine gaatjes, komt dit doordat ik het dus na het draaien toch recht heb gebreid? |
|
![]() |
|
![]() |
hallo hier weer even een vraag over die wanten.ik ben nu bij plaatje 2 aangekomen.wat ik heb gedaan is voor en na elke duimsteek 1 gemeerderd en nu staat er "volgens de beschrijving aan weerszijden van de duimsteek tellens 4 meerderen"wat bedoelen ze hier in godsnaam mee???moet ik nu weer gewoon eerst 2 toeren breien en dan vervolgens in de 3e toer de 4 meerderen na de duimsteek of wanneer en hoe.ik vind tdit er echt onduidelijk bij staan of ligt dit aan mij. help help grt mariel
|
|
grt mariel
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |