Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

buik Oscar de ezel

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: buik Oscar de ezel
    Posted: 30 Juli 2012 om 09:28
Ik heb Oscar de ezel gehaakt, maar kom er niet uit wat de bedoeling is met de witte buik die hij hoort te hebben. Ik loop eigenlijk al vast bij toer 2. Ik heb dan een lossenketting met 6v erop, dus in totaal 6v. Dan staat er het volgende: 3L, 1V in de 3e L vanaf de nld., 1V op elk van de volgende 6V, 1 h.St. in de laatste st., 1 h.St. in de onderste lus van het vorige h.St. = 10V.
Ik krijg het niet voor elkaar om de instructies op te volgen en met 10V te eindigen. Alle volgende toeren staan op dezelfde manier beschreven. Kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling is?

Ik zag trouwens op internet een hoop foto's van Oscar zonder wit buikje, dus ik denk dat ik niet de enige ben met dit probleem...

Groet,
Simone
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 10:25
je haakt aan de andere kant van je losse ketting verder, je haakt een ovaaltje als het ware
lydia wijsbroek
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 10:29
Dat dacht ik eerst ook, maar aan het begin van de beschrijving staat ' Haak in heen- en teruggaande toeren'. Als je een ovaaltje zou haken, kom je juist weer op meer dan de beschreven 10V uit.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 11:05
Buik
haak in heen- en teruggaande rijen
r.1 6 lossen, 1 losse om te keren, 6 vasten, 1 losse om te keren (6 st.)
r.2 meerd., meerd., 2 vaste, meerd., meerd. 1 losse om te keren (10 st.)
r.3 meerd., meerd., 6 vasten, meerd., meerd., 1 losse om te keren (14st.)
zo heb ik het staan en komt het uit.
lydia wijsbroek
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 11:16
Jij hebt blijkbaar een ander omschreven patroon dan ik, maar dit klinkt een stuk logischer en duidelijker. Dankjewel!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 11:17
ik heb je het patroontje gemaild.
lydia wijsbroek
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 11:26
Lydia een hele brutale vraag: zou ik het patroontje ook mogen hebben?
Ik heb hetzelfde patroontje als Enomis volgens mij en ik vind het ook niet erg duidelijk.
En ik wil binnen niet al te lange tijd aan Oscar gaan beginnen. Dus hoop dat je het goed vindt...

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 12:05
jose je hebt het binnen
lydia wijsbroek
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2012 om 12:17
Jaaaa dank je wel hoor! Vreemd, ik heb het patroon uit de Ariadne, en dat is toch anders.
Dit ziet er veel makkelijker uit :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 13:47
Mijn Oscar heeft helaas geen wit buikje. Het kwam bij mij niet uit met zijn pootjes (en die had ik er al diverse keren afgehaald en opnieuw opgezet).
Ik moet zeggen dat ik van Oscar zelf geen klachten heb gehad over zijn (geen) buikje (Approve).

Ik heb ook het patroon uit de Ariadne, is het echt zo verschillend met het andere patroon?

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 13:56
dit patroontje is iets aangepast door iemand van de amigurumi - gekte club. nl zodoende, heb het kunnen vergelijken met het originele
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns