Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentafelen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
klamadi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: tafelen
    Posted: 29 December 2007 om 22:28
wie doet er nog aan tafelen wij deden het vroeger altijd bij mijn schoonouders er werd van alle soorten vlees gebakken ribben rolade spek karbonade verseworst en daar begon je om 7 uur mee en dat duurde dan een paar uur en dan aan de borrel
groetjes
        KLAZIEN
Back to Top
hanny bennes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 10:47
nee, vroeger thuis wel, maar dit later niet overgenomen, wij "ontbijten" wel altijd als we naar de kerstnachtdienst zijn geweest. (trouwens, ook wel als we niet zijn geweest). die traditie zet ik nog steeds voort, ondanks dat we nu met z'n 2-en zijn.

we sit good in our skin.....

creaida
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 10:50

wij tafelen wel, maar meer voor de gezelligheid... Gelukkig dus meer kletsen dan eten, want al die overdaad is niks voor mij eigenlijk...

Mijn schoonvader komt hier koken, zal beetje raar zijn, een privé kok in mijn keuken, haha!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 11:05
En dan mag jij rennen en vliegen, omdat hij niets kan vinden. Dat is hier altijd zo, als mijn huisband eens een keertje de scepter (pollepel) zwaait in de keuken.
Dan mag ik rustig blijven zitten zogenaamd, maar ik moet wel 20 x opspringen omdat een pan die je in de ogen prikt absoluut onvindbaar is. En het zout en de boter. Ja, want die verstop ik natuurlijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 11:34

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En dan mag jij rennen en vliegen, omdat hij niets kan vinden. Dat is hier altijd zo, als mijn huisband eens een keertje de scepter (pollepel) zwaait in de keuken.
Dan mag ik rustig blijven zitten zogenaamd, maar ik moet wel 20 x opspringen omdat een pan die je in de ogen prikt absoluut onvindbaar is. En het zout en de boter. Ja, want die verstop ik natuurlijk.

haha! zou best kunnen, ja!  ik zet mijn ventje er wel in de buurt, kunnen ze lekker samen zoeken, proest!

Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 12:18
Wij tafelen op een andere manier, kletsen, natafelen meer. Eerder als onze kinderen waren wezen stappen met oud en nieuw dan stond hier het ontbijt 's morgens voor ze klaar. Was altijd lachen. Bravoer als ze waren, moest er ontbeten worden, maar soms zag je ze eerst een half uur staren naar een witte boterham en je zag de vraag in hun ogen. Hoe krijg ik die boterham weg.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 14:16
ik doe het bij bijzondere gelegenheden wel, dan schrijf ik menukaarten, dek de tafel extra bijzonder met meerdere rijen bestek en gestapelde borden en dan een gangetje of 4/5 (licht allemaal).
maar dat is vooral om te compenseren dat ik verder niks aan feestdagen doe, heeft mijn partner toch nog een beetje kerst/oudejaar of zo. maar inderdaad...je rent je rot.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 18:20
Daar doen wij niet aan mee,moet er niet aan denken om uren aan tafel te zitten,kopje koffie ,een sapje en een wijntje voor de liefhebbers,en gewoon gezellig kletsen,met veel bollen en flappen,zo gaat het hier.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 18:44
Maar bij ons thuis vroeger waren er maar twee lekkere stoelen, voor onze ouders, en wij zaten rond de tafel met boek, handwerk, huiswerk, Lego, meccano, bordspel, poppenhuis ed. Daar kwam die gewoonte mischien vandaan, zodat de familie bij elkaar zat. Wij hadden heel lang geen t.v., dat vond mijn vader niet gezellig, wel radio: hoorspelen, Wim Kan met oudjaar, heerlijk.

wat rozengeur.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 19:11
misschien komt daar mijn aversie van lang aan tafel zitten vandaan,bij ons was het ook zo,je moest altijd op een hoge stoel aan tafel zitten.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 20:02

Originally posted by breioma breioma wrote:

misschien komt daar mijn aversie van lang aan tafel zitten vandaan,bij ons was het ook zo,je moest altijd op een hoge stoel aan tafel zitten.

hihi! hier doen ze maar wat ze leuk vinden, hoor! Hema zit waarschijnlijk lekker op schoot bij de twee oma's en vindt spelletjes doen ook leuk... en als er dan wat extra kandidaten/slachtoffers zijn: "vers bloed" noem ik dat...

En één ding moet je haar echt niet leren: hoe je die oma's in de zak zet en lekker vals speelt...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 20:06
Wij hadden een Biedermaier tafel, ovalig met een krullerig randje, en de poten kwamen in een versierde bol bij elkaar, daar zat ik altijd met mijn voeten op (korte beentjes) en antiekliefhebbers griezelden daarvan. Ik vond het wel gezellig, de twee katten zaten er ook altijd bij op je schrift of het Monopoly-bord.
We zaten ook vaak op de grond, ik tegen mijn vaders been geleund, kat op schoot en lezen maar!

wat rozengeur.
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2008 om 09:38

Wij hebben elkaar eerst lekker gejend met monopoly, waren net om kwart voor 12 klaar, om 12 uur de jongens naar buiten met vuurwerk ( wat heeft het geknald !!!!!! ) en mijn dochter en ik ondertussen de tafel gedekt.

En toen lekker ouderwets getafeld, met konijn in de pan en broodjes, en voor die geen konijn wilde , (is zielig), gegrilde kippen poten, (is blijkbaar niet zielig.)

Wij houden wel van tafelen, wat hebben we het toch goed !!!!!

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.090 seconden.
Lang Yarns