Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Even iets anders

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Even iets anders
    Posted: 16 Juli 2012 om 22:45
Hallo,

Ik ben even haak moe en ben op zoek gegaan om wat anders te freubelen. Nu ben ik armbandjes aan het knopen. Is heel erg leuk en weer eens wat anders. Ik heb een leuke engelse site gevonden met super veel patronen. (friendship-bracelets.net)Heb al verschillende bandjes klaar en de kinderen vinden de een nog mooier dan de ander. Nu zag ik op deze site ook patronen voor alpha knoop armbandjes. Er staat ook een uitleg bij inhet engels maar kom hier niet echt wijs uit. Nu ben ik op zoek gegaan naar een nederlandse uitleg maar kan helemaal niks vinden. Weet iemand misschien hoe die alpha armbandjes in het nederlands heten?

Groetjes, Sheila
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 08:53
zijn het geen vriendschapsbandjes ????
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 10:25
Het zijn ook vriendschapsbandjes maar op een andere manier gemaakt. Het lijkt of het geweven is.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 10:31
Dit zijn vriendschapsbandjes waarin je tekst kan verwerken.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 10:32
Wat een leuke armbandjes laten ze daar zien. Wat ik me altijd afvraag: hoe bereken je de lengte van de draden, want het is natuurlijk heel vervelend als je te kort komt en om nou een heleboel over te houden is ook niet de bedoeling.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 17:33
Leuk! Doet me denken aan "vroeger"hihi, wij maakten die dingen in de klas. Met een speld vastgepind aan je spijkerbroek en onder de tafel maar knopen ;-)
Ik ga de link vastzetten en mijn garentjes eens opzoeken, top :D
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 22:24
Ow wat leuk!! Deed ik vroeger ook altijd, had er ook een boekje van ^^ Vind die met die naam erin ook erg leuk, is iets om te onthouden ;)

Zag op die site uitleg en video staan.. http://friendship-bracelets.net/tutorial.php?id=2
Misschien heb je daar wat aan.. Ik vond het wel vrij duidelijk..
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2012 om 22:57
Ik kan helaas geen nederlandse beschrijving voor je vinden. Mocht iemand dit toch vinden hou ik me aanbevolen. Eens in de zoveel tijd komen ook bij mij de veiligheids speld en de  draadjes weer te voorschijn. hihihihi 
En mij dochter is er ook af en aan mee bezig. 

Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2012 om 19:44
Bedoel je misschien macrame???

Gr Jolanda
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 08:04
Sinds vorige week ben ik ook weer aan de knoop met mijn kleindochter, ja je moet wat in de vakantie he.
Heel leuk om weer te doen heb voor mezelf ook maar wat leuke kralen gekocht, straks komt ze weer dus dan kan ik haar deze site laten zien.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 09:05
Ziet er erg leuk uit, ik heb die site pas ook bekeken. Inderdaad vooral die alpha-patronen, heb echt zitten kwijlen bij de 'Gallery' wat kun je figuren en tekst daarop goed zien zeg, echt prachtig! Nog geen tijd gehad om het uit te proberen helaas. Ik ben altijd nogal slecht met het begrijpen van plaatjes in tutorials, dus dat wordt nog wat.

Edit: weet iemand misschien wat voor garen je daar het beste voor kunt gebruiken? Dan kan ik daar vast naar op zoek :)
Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 12:36
Hoi,

Ik gebruik borduurgaren. Ik heb ook haakkatoen geprobeerd maar vind dit te grof.

Succes.

Groetjes Sheila
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 12:55
Ik heb er 2 gemaakt met de naam van de dochters er in, om mee te nemen op vakantie, naar het gezin waar we zullen verblijven.
Is in het begin eventjes wennen maar daarna gaat het vlotjes hoor!!  ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 14:00
Dat klinkt goed, Lollibol, dan kunnen we jou inschakelen als helpdesk als we er niet uit komen!

Dank je, Sheila, ik dacht op de foto's ook al te zien dat het erg dun garen was. Borduurgaren is in huis, mag ik vast wel iets van gebruiken om te proberen. Is misschien alleen wel handig om eerst eens te oefenen met dikker garen.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 12:05
leuke bezigheid om met de kleinkinderen te gaan doen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns