Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

veiligheidoogjes

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: veiligheidoogjes
    Posted: 07 Augustus 2012 om 19:39
Angry Angry Angry  gaat dat bij jullie ook zo moeilijk om die plastic stukjes achteraan op het oogje te plaatsen ?

en moeten die met de bolle kant of de holle kant tegen het zwarte bolletjes geplaatst worden?
wie o wie kan mij raad geven
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:47
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:47
En ik zie geen foto trouwens?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:52
ja, de foto is gaan vliegen LOL, ik kon ze niet plaatsen, maar hier staan ze
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 19:55
De foto kan ik helaas niet zien. Bedoel je zo'n oogjes ? De holle kant van dit veiligheidsoogje moet tegen het oogje aankomen. Ik gebruik het liefst de veiligheidsoogjes met een metalen achterkantje (zoals deze), die krijg ik er namelijk gemakkelijker op. 

Sommigen zeggen dat als je eerst even met een schaar door het plastiekje gaat, het er dan gemakkelijker op gaat, maar eerlijk gezegd heb ik er dan nog steeds moeite mee.

Wat ik meestal doe is het oogje door de knuffel steken en dan het plastiekje erop zetten aan de achterkan. Dan neem ik een oude balpen die ik opendraai en de inhoud uithaal. Dan duw ik met dat stukje balpen op de sluiting en meestal gaat hij er dan wel overheen. En zo niet, dan roep ik voor plan B (mijn kleine broer die een stuk sterker is dan ik :-)). 
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 20:04
Wat een leuke webwinkel!
Het is inderdaad een gepruts. Ik heb de metalen en die gingen al erg moeilijk. Dus Veerletjes, als die makkelijker zijn als de plastik? Dan ben ik blij met de metalen achterkantjesSmile.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 20:08
Volgens mij hangt het ook van het metaaltje af... Deze metalen krijg ik er bijvoorbeeld gemakkelijker op dan die van de foto die ik daarnet toonde. De plastieken tsjoepkes van in het webwinkeltje dat Boris toonde gaan er trouwens ook redelijk gemakkelijk op. Maar die uit het webwinkeltje van Rittepetit vind ik zelf ook erg moeilijk! 
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2012 om 20:14
Er zijn inderdaad verschillen in oogjes en achterkantjes.
Ach...ik krijg wat extra spieren en de ogen zitten wel goed veilig vast.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 08:13
Dames, bedankt voor jullie reactie,
Veerletje, dat met die balpen ga ik uittesten, zoiets zei mijn man ook al, die zei neem een tubbeke en sla er met een hamertje op LOL, ik ga het toch ietsje voorzichtiger doen LOL
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 08:18
Kopen jullie de oogjes allemaal in het buitenland dan? Ik heb ze gewoon bij de hobbydoos gekocht, ook met plastic, en die gaan niet zo moeilijk eigenlijk....

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 08:47
Het gaat ook beter als je de achterkantjes eerst een tijdje in heet water legt
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 09:44
Ik heb er met plattere achterkantjes. Meer een plat wit schijfje en die ging heel makkelijk.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 10:28
Neen hoor José, heb de mijne in Nederland gekocht, heb alleen de foto daar gevonden LOL
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 10:39
Originally posted by Seeke69 Seeke69 wrote:

Kopen jullie de oogjes allemaal in het buitenland dan? Ik heb ze gewoon bij de hobbydoos gekocht, ook met plastic, en die gaan niet zo moeilijk eigenlijk....

Ik koop ze in het buitenland, want in België zijn ze moeilijk te vinden, en Nederland is ook buitenland hé LOL. Ik heb ze al een paar keer in Amerika besteld bij 6060 (Etsy-shop) en die oogjes krijg ik er ook meestal wel zelf op (die hebben zo'n plat wit schijfje). Laatst heb ik ze besteld bij iemand in Nederland en die oogjes vind ik véél moeilijker... (die hebben zo'n bol wit dingetje). Maar ik heb gelukkig meestal nog plan B (mijn kleine broertje). 
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 11:56
leuke web winkel (je komt ogen te kort )Wink
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 12:15
Originally posted by Veerletje Veerletje wrote:

Originally posted by Seeke69 Seeke69 wrote:

Ik koop ze in het buitenland, want in België zijn ze moeilijk te vinden, en Nederland is ook buitenland hé LOL. Ik heb ze al een paar keer in Amerika besteld bij 6060 (Etsy-shop) en die oogjes krijg ik er ook meestal wel zelf op (die hebben zo'n plat wit schijfje). Laatst heb ik ze besteld bij iemand in Nederland en die oogjes vind ik véél moeilijker... (die hebben zo'n bol wit dingetje). Maar ik heb gelukkig meestal nog plan B (mijn kleine broertje). 

Zijn de verzendkosten vanuit Amerika niet erg duur dan?
Ik heb laatst ook op een site uit Amerika gekeken, en dat was heel erg duur.

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 12:25
deze foto heb ik van iemand van ravelry, hopelijk vind ze het niet erg maar op deze manier doe ik het nu ook geen zere vingers meer, is een schroevedraaier waar je verschillende bitjes op kan plaatsen

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 12:27
ik koop mijn oogjes ook by etsy 6060 omdat deze hier niet te vinden zijn, en als ze dan toch ergens te koop zijn vragen ze er schandalig veel voor en de verzendkosten vallen mee vannederland naar belgie vraagd men soms veel meer Wacko

Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 12:27
Ik heb er met metalen achterkant maar ik heb ze zelf nog niet geprobeerd dus weet niet echt of ze makkelijk aan te brengen zijn.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2012 om 12:30
Originally posted by vikike vikike wrote:

ik koop mijn oogjes ook by etsy 6060 omdat deze hier niet te vinden zijn, en als ze dan toch ergens te koop zijn vragen ze er schandalig veel voor en de verzendkosten vallen mee vannederland naar belgie vraagd men soms veel meer Wacko

Dan ga ik daar ook maar eens kijken wat het kost. Vreemd dat het naar België duurder is....

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns