Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

joepie, de eerste bramen zijn erweer

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: joepie, de eerste bramen zijn erweer
    Posted: 09 Augustus 2012 om 12:47
vandaag de eerste 2,5 kg bramen geplukt en verwerkt
lydia wijsbroek
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 14:37
oh lekker Ik weet niet waar  jij vandaan komt maar  hier in de randstad  mis ik dat toch wel hoor. 
Vroeger gingen we altijd  naar  Limburg voor een weekje en dan was het iedere dag bramen plukken en wat lekkers van maken. maar  als je hier gaat plukken dan is het meestal vlak langs de grote weg of de treinbaan en tja dan moet je ze zo goed wassen dat je ze stuk wast en dat  is ook niet leuk. 

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 14:50
uit drenthe en fietspaden en bossen zat waar je kunt plukken
lydia wijsbroek
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 16:49
die van mij zijn nog zo groen als grasConfused
Back to Top
Saskia Angelie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia Angelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 16:54
Toevallig vandaag 1 gegeten van de braamstruik in de tuin..... rest was nog niet rijp!.

Groetjes Saskia
www.angelikastreasures.tk
www.kralenkettingen.tk
www.angelikas-pictures.blogspot.nl
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 17:16
Dus je staat nu tot de ellebogen in de jam?
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:24
hier zijn ze ook nog groen hoor Lydia , jij zit zeker in een zonovergoten landje daar Wink want 2,5 kg is best wel heel veel (zal ik nog lang op moeten wachten denk ik )
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 18:36
Of ze heeft veel struiken Wink
Lekkere jam van gemaakt? En die jam dan weer verwerkt in een taart van biscuitdeeg en banketbakkersroom??? Ik zou ook zo een bramenstruik willen. Ik heb alleen frambozen, maar die tijd is alweer voorbij.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:18
nee, mijn struiken zijn leeggegeten door de kippen evenals de aalbessen door de vogels, ze zijn gewoon in het wild geplukt en moet zeggen, omdat er zooveel vocht gevallen is, zijn ze ook wat groter dan anders en deze plekken waar wij plukken staat bijna de hele dag in de zon.
lydia wijsbroek
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:26
Ik had tomaten staan, helemaal vol vruchten en nu ......... helemaal verrot!!!! Angry
Ga volgende week ook eens even op pad......
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:31
Lekker om te eten en lekker om confituur/jam te maken.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:32
ja de tomaten bij mij ook, heb de planten er al uit getrokken, de tomaten waren behoorlijk groot maar ze werden niet rood, het groen veranderde in bruin en dan vielen ze eraf. een waardeloos tomatenjaar.
De aalbessenstruiken heb ik hoofdzakelijk voor de buiten vogels, dat is zo leuk om te zien. Maar dat gaat wel snel op hoor. De ene dag hangen er nog hele mooie aalbestakjes, de volgende dag alleen nog maar steeltjes

Sommigenh zeggen dan moet je er een net overheen doen, maar ik heb ze juist voor de vogeltjes.
lydia wijsbroek
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:43
tomaten kunnen niet goed tegen regen op de plant dat is de reden dat ze gaan rotten
afdekken en alleen watre geven aan de wortels is dan het enige ,het weer van de afgelopen tijd is dus een groot nadeel geweest
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 19:59
kzal er de volgene keer met een pluutje bij gaan staan, nu hebben m'n kippen al een afdak voor zichzelf, gaan ze toch nog onder ons afdak bij de voordeur zitten met alle kadootjes van dien
lydia wijsbroek
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 20:01
Mijn éne braamstruik heeft nog geen rijpe bramen. Maar er zitten er wel meer aan dan vorig jaar
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 20:14
Ik heb ze er ook al uitgetrokken, de kliko is er blij mee.
Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.....
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 22:28
Wij gingen vroeger ook altijd bramen plukken, dagen waren we er zoet mee en mijn moeder maar jam maken waar ik uiteindelijk niet van hield. De bramen zo vond ik wel heel lekker, hier in de buurt weet ik geen bramenstruik te vinden.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 22:35
Dat zijn heel wat bramen, 2,5kilo... heerlijk... vroeger stonden ze hier ook langs het spoor, maar daar waag ik me niet meer in... misschien maar eens een wandeling ergens in het zuiden maken :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 09:46
Toen ik kind was ging ik in de grote vakantie bij tanta Mien logeren in Woudenberg. Van de grote stad naar een dorp. Daar ging ik met mijn grote nicht bramen plukken wat ik leuk en lekker vond. Alleen de brandnetels vond ik niet leuk, dat kan ik mij nog goed herinneren.
gr.Jolanda
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 19:40
Wat leuk Lydia! Lekker echt verse jam.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns