Raglan trui |
Reageer ![]() |
Autheur | |
barbara1960 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 Augustus 2012 om 18:46 |
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Wie kan mij precies vertellen hoe ik moet minderen om een mooie raglantrui te krijgen. In het patroon (rugpand) staat:
1 x 2 steken, daarna * 1x2 steken, 3x1 steek * herhalen 6 maal van * tot *. Dien ik die 1x2 steek gewoon aan de kanten te minderen? En hoe; door over te halen of samen te breiën? Graag duidelijke uitleg hierover. Ik ben in ajourmotief aan het breiën en dit motief loopt over 4 steken breed en 4 naalden hoog. Alvast bedankt! ![]() Barbara
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb heel vroeger ooit een trui gebreid met raglanmouwen, om een mooie regelmatige rand te krijgen, deed ik de eerste 2 steken gewoon breien en dan pas te minderen. Het minderen is dan het mooist door de steken samen te breien, want als je ze over haalt, krijg je een gaatje in je werk. Hoe dit uitkomt met je motief weet ik niet, ik had gewoon 1pen recht en 1pen averecht
Ik hoop dat je hier iets aan hebt |
|
![]() |
|
katelijne ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 April 2010 Status: Offline Points: 555 |
aan de rechterkant : 2 steken breien, 2 steken achteraan samenbreien (in achterste lussen steken)
aan de linkerkant : 2 steken samenbreien (gewoon, vooraan insteken), 2 steken breien |
|
Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
ja katelijne dat is het, ik wist het ook niet meer, en dat is een beetje dom want ik heb wat truien gebreid toen mijn jongens klein waren
![]() |
|
![]() |
|
barbara1960 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3 |
bedankt voor jullie reacties, het begint weer te dagen! Maar.....hoe ik die 2 steken per kant moet minderen is me nog niet duidelijk. Dat moet ik ook aan beide zijden 6x doen. Dan wordt de zijkant toch geen mooie lijn? Dus 1 maal 2 en 6 maal 1. En dit 6 keer herhalen.
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Als je eerst 2 steken gewoon breit en dan 2 steken samen breit (vooraan in de naald achterin steken, dit was ik zelf ook kwijt) daarna nog 2steken samen breien, de pen uitbreien en als je dan nog 6steken op de pen hebt, weer 2keer 2steken samenbreien ( nu gewoon voorin steken) dan de laatste steken breien. Daarna de teruggaande tour breien zonder minderingen en de volgende heengaande tour, weer 2steken breien en dan 1X minderen en aan het eind minderen als je nog 4 steken op de pen hebt. Deze laatste mindering doe je 6 keer. Daarna de minderingen herhalen. Zo krijg je een mooie kant
Hoop dat het zo duidelijk is ? Groetjes Rinske |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |