Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dikker katoen gezocht

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dikker katoen gezocht
    Posted: 09 Augustus 2012 om 23:02
Ik haak bijna altijd met Catania of Phil cotton 3, met haaknaald 2,5, nu wil ik een granny deken maken voor mijn dochter, maar die wil ik liever met dikkere katoen haken. Ik heb al het garen (geen katoen) van de Wibra geprobeert, maar dat vind ik niet fijn om mee te werken. Wie heeft er tips welke katoen of eventueel mengsel vanaf naald 3,5 of dikker en waar te kopen? Ik hou van veel kleur, dus het liefst garen dat in veel kleuren te verkrijgen is.
Groet,

Yobsje
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 23:08
phildar heeft ook dikkere katoen. Drops heeft ook hele mooie katoen
lydia wijsbroek
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2012 om 23:20
ik gebruik de rico creative cotton erg graag daarvoor en ook niet erg duur in aankoop
deze dame verstuurd zowel vanuit belgie als nederland om zo de prijzen erg laag te houden en ze is ook erg vriendelijk

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 08:23
Wordt dat niet zwaar? Er zijn misschien andere soort garens, zoals bamboe, zijde, ik weet niet wat er nog meer voor moderne garens zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 08:38
ik ben erg van de katia capri nld 2,5-3
de katia bamboo is nld 3,5-4
maar ik doe ook weleens wild en dan neem ik 2 draden capri op nld 4Wacko
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Miep52 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miep52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 08:42
Hallo Jobsje,

Ik gebruik ook vaak het katoen van Rico creative, zoals Vikike. Ik vind wel dat het splijt maar met de juiste haaknaald (Clover) valt het gelukkig weer mee. Ik weet niet of het klopt maar volgens de dame van een wolwinkel hier in de buurt, moet je (als het katoen splijt) van binnenuit de bol met de draad beginnen. Ik zal het zelf ook eens proberen. Smile

Groetjes,
Corry.

Verander wat je niet accepteren kunt. En accepteer wat je niet veranderen kunt.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 08:57
dat klopt miep dan werkt het fijner, ik doe dat met alle garen, het werkt gewoon veel fijner, je hoeft dan niet steeds aan de bol te trekken, de draad loopt dan altijd mee 
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 09:03
Toch opletten, een plaid in katoen wordt zoals Magtelt zegt heel zwaar.
Zelfs bij het gebruik van dunne katoen schrik je al van het gewicht.
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 12:28
Misschien zijn er menggarens met katoen en iets anders??? Ik zou in ieder geval op gewicht/looplengte letten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Miss_TvR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miss_TvR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 17:32
drops cotton light? is gedeeltelijk katoen 50%... is lekker licht..
ik gebruik hem met haaknaald 4.. 

wat me wel opvalt bij Drops.. ik heb toch vaak dat het splijt.. heb ik bij Phildar niet..
(Cotton light is ook niet te duur.. en te koop via hobbydoos)
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 19:22
Ik werk ook altijd vanuit het midden van de bol. Heb ik van mijn moeder geleerd. De bol sliert dan niet zo over de grond en blijft lekker stil liggen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 19:47
Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Ik werk ook altijd vanuit het midden van de bol. Heb ik van mijn moeder geleerd. De bol sliert dan niet zo over de grond en blijft lekker stil liggen

Inderdaad, zo doe ik het ook altijd, al is het soms lastig om het midden te vinden, soms heb ik het draadje zo te pakken en een andere keer haal ik er een hele kluwe uit, maar dat is ook zo weer weggehaakt/ gebreid

Groetjes Rinske
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 22:18
Ik zou ook denken: Drops Cotton Light. Het is niet duur, haakt wel lekker weg en heeft heel veel verschillende kleuren.
Back to Top
helma View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer helma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 22:21
Tip van de dag:Als je uit het midden begint te breien kun je de bol garen in boterhamzakjes doen wel elke bol zijn eigen zakkie,zo voorkom je dat het garen vuil wordt mocht hij eens op de grond vallenTongue
Groetjes Helma
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 22:27
Bedankt voor alle tips, over het gewicht had ik ook al mijn twijfels, ik heb alle geadviseerde garens opgezocht en neig naar de Cotton Light van Drops, alleen heeft die niet de kleuren die ik wil gebruiken en de kleuren lijken niet zo fel. Ik ga nog even zoeken of er meer kleuren van zijn en of er nog een alternatief is.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 03:41
Je zou ook met je normale garen of dunner garen met dubbele draad kunnen werken. Je zou dan even moeten kijken welk formaat naald je dan nodig gaat hebben, dat is ook heel erg afhankelijk van hoe los of vast je het wilt hebben.

Zelf ben ik nu met dubbele draad bezig met een aantal granny squares en ter afwisseling ook met een scoodie met dubbele draad. Het werkt erg fijn als je de juiste naaldgrootte gebruikt. En het leuke is dat je ook twee kleuren kunt mixen! Voor mijn scoodie maak ik strepen, waarbij ik afwisselend lichtbruin met roze en lichtbruin met geel gebruik. Het ziet er erg leuk uit, hoewel het bij mij qua kleur nu wel lijkt op een mengeling van tompoezen en banensoesjes LOLEmbarrassed
Back to Top
Miss_TvR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Miss_TvR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 14:00
klopt Yobsje... de kleuren zijn idd sober(der) beetje net geen pastel.. wel mooi maar natuurlijk niet voor een sprankelende deken..
als je overweegt om toch voor acryl te gaan...
Phildar impact ook te koop hier.. veel kleuren en fel.. (ben er nu een deken mee aan t maken)
of Stylecraft maar dat koop ik in Engeland... 

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 22:33
Ringquelle, met dubbele draad wordt de deken nog veel zwaarder, dat is hiervoor geen optie.

Miss TvR, ik heb een paar bollen Phildar impact, maar ik vind dat gewoon niet prettig, het voelt niet natuurlijk aan. Mijn kinderen mogen dat gebruiken als ze willen haken, punniken of breien

Ik ga de andere opties nog goed bekijken.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 22:42
Drops Cotton light is echt wel prettig. Splijt inderdaad wel iets sneller maar je haakwerk vaak uit laten draaien werkt wel redelijk.

En ze hebben best wel felle kleurtjes! Ik heb een tijdje geleden ook hier bij Renske een aantal bollen gekocht. Zuurstokroze!

Krijgt alleen wel een vaal waasje na het wassen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns