boogjes in een sjaal |
Reageer ![]() |
Autheur | |
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 10 Augustus 2012 om 21:12 |
![]() dames, weten jullie misschien of dat als je onderaan begint de boogjes van de sjaal er vanzelf 'intrekken'. Het patroon geeft aan bij de boogjes te beginnen.... In het patroon staat niets over het feit dat je de puntjes er later aan moet breien......
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ja dat klopt, ze komen vanzelf in de opzetkant tevoorschijn
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Ingemo ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 503 |
wow wat een mooie sjaal, in welke kleur ga jij hem maken?
|
|
Groetjes,
Inge http://pinterest.com/ingemo/ |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Komen die mooie boogjes dan ook aan de andere kant of brei je in twee delen met een middennaad?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
MariaLA ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
@ Magtelt Zoals het patroon beschrijft brei je twee tegenliggende delen die je nadien in het midden achter aan elkaar zet.
@Ingemo ik brei het van Alpaca met zijde in een hele donkere antraciet (gebroken zwart
![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
zo jij durft met een donkere kleur, brei je alleen overdag
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Je breit twee tegenovergestelde delen en die zet je aan elkaar.
|
|
![]() |
|
ik brei ook wel 's avonds. Heb een vloerlampje met halogeen naast mij staan. Bovendien is het heel dun garen met verhoudingsgewijs dikke pennen, het valt wel mee op zich. Het patroon na de rand is niet moeilijk dan kan je haast '' blind' doen.
![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Dit soort sjaals moet je als je klaar bent voorzichtig wassen. Zorgen dat hij helemaal doordrenkt is met water, goed in handdoeken uitrollen. Daarna opspannen op een stevige ondergrond ( ik gebruik een styroporplaat uit de bouwmarkt) en op deze manier de punten eigenlijk eraan spannen. Dat kun je doen met een heleboel spelden. Je kunt er ook een zgn blockingset voor kopen.
Hier kun je het zien. Zelf heb ik iets verzonnen met electricteitkabels en klemmen die je eigenlijk gebruikt bij bloemschikken. Wel voorzichtig zijn, want die kunnen roesten. Ook heb ik een soort ven grote spelden gekocht bij een stoffeerder. Die roesten niet. Ik zal eens zoeken of ik ooit een foto gemaakt heb van mijn constructie. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Lida, dus dat is de truc!!
Dank je wel heb het opgeslagen
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |