opzoeken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
buiten45 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 05 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Augustus 2012 om 12:47 |
hallo allemaal
zou iemand mij kunnen vertellen hoe het werkt als ik iets op wil zoeken heb bij search gedaan maar zeht die steeds niet gevonden dank je wel caral (buiten45)
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik tik linksbovenin het woord in en dan gelijk linksonder op zoeken. De rest vul ik niet in!
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ik tik linksbovenin het woord in en dan gelijk linksonder op zoeken. De rest vul ik niet in!
|
|
![]() |
|
Nou ja, dat is twee keer! Kan er niet weer een wegkrijgen!
![]() |
|
![]() |
|
buiten45 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 05 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 80 |
geeft niet pipi ik begrijp hem dank je wel
lukte eerst niet bij mij maar zag nu dat ik tropic moet aanklikken carla
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
wegkrijgen kan als het goed is bij postoptions bovenaan je post en dan delete post.
|
|
![]() |
|
Dank je, zal het even bekijken!
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Wat zou je willen zoeken? Het kan natuurlijk zijn dat daar niets over op het forum staat, hè, dan vind je niets.
Maar goed, hieronder een beetje uitleg, misschien hebben meer mensen er iets aan. In principe kun je gewoon bij 'Search' een woord intypen en dan op 'Go' klikken (op Enter drukken werkt ook). Onder het vak waar je iets in kunt typen staat 'Show posts' en 'Show topics'. Als je 'Show Posts' aanklikt, zie je de zoekresultaten als berichten, als je 'show topics' aanklikt zie je alleen de onderwerpen. In het geval van dit topic zou je dan dus alleen zien staan dat er een onderwerp is dat 'opzoeken' heet, maar niet wat daar precies in gezegd is. Ik zet zelf daarom meestal 'Show posts' aan. Het kan ook zijn dat je graag alleen in een bepaald subforum wilt zoeken. Je bent bijvoorbeeld op zoek naar een patroon van Barbapapa en wilt weten of iemand daar al eerder om gevraagd heeft. Dan kun je ook alleen in het forum 'Gezocht' zoeken. Klik daarvoor op 'Advanced Search' (Uitgebreid zoeken). Je komt nu in een nieuw scherm. Links onderaan zie je staan 'Search Forum' en daaronder alle verschillende subforums die we hier hebben. Klik 'Gezocht' aan. Bij 'Search keyword' vul je in 'Barbapapa'. Druk op 'Start search' onderaan. Kijk ook nog even rechts. Daar zie je staan 'Find posts' en daaronder twee vakjes met een pijltje waar je op kunt klikken. Het kan handig zijn om op het linkerpijltje te klikken en dan op 'Any date' te gaan staan ('Elke datum'). Dat wil zeggen dat de zoekmachine posts gaat zoeken die ooit op het forum gepost zijn. Als er iets anders staat, bijvoorbeeld 'Last week' en in het andere vakje ernaast 'And newer', wil dat zeggen dat de zoekmachine niet overal op gaat zoeken, maar alleen op berichten die de afgelopen week geplaatst zijn. Dan kan het dus zijn dat je niet alles vindt! Tot slot: misschien wil je wel iets opzoeken wat een bepaald forumlid ooit gezegd heeft. Dan gebruik je het vak rechtsboven: 'Search by Member Name'. Als je daarin 'Pluk' invult, en je drukt op 'Start search', zie je alles wat ik in een bepaalde perioede op het forum gepost heb. Je kunt natuurlijk ook combinaties maken, dus bijvoorbeeld opzoeken wat ik in de laatste maand gezegd heb in de Koffiecorner (geen idee waarom je dat zou willen, maar het kan!) Kom je hier verder mee? |
|
![]() |
|
hallo pluk
ja daar kom ik zeker mee dank je wel voor de duidelijke uitleg carla |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |