Hoeveel steken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Augustus 2012 om 13:14 |
Ik wou dus beginnen aan een nieuw vest voor mezelf. Heb mijn zinnen gezet op Drops 137-19
Nu staat er: KANTPATROON: Zie telpatroon M.1, Het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. De 1e nld = goede kant. Zet 66-72-80-86-94-100 st op (incl 1 kant st aan iedere kant) met rondbreinld 6 mm en Verdi. Brei 3 nld recht (1e nld = verkeerde kant). Brei dan KANTPATROON – volgens telpatroon M.1 met 1 kant st aan iedere kant in RIBBELST - zie uitleg boven!
--> Ik snap het dus al niet... ![]() Moet ik hier 66 steken opzetten voor het patroon + 2 steken voor de kantsteek? Oh, ik en cijfertjes... Het lijkt me logisch dat ik er 68 moet opzetten, maar ik wou toch eventjes vragen wat jullie denken.
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb het eens goed bekeken. In eerste instantie dacht ik dat het patroon in principe maar over 2 steken ging, maar dat klopt niet, het gaat echt over 6. Ik zou er 2 steken bij doen. Voor de totale breedte zal het niet veel uitmaken. Je kunt natuurlijk ook een heel schema maken en uitrekenen tot het einde om te zien hoe je dan uitkomt. Succes.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik denk dat dat "incl" exclusief moet zijn, dus dat je bij elke maat twee extra moet opzetten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Bedankt!
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
|
Mijn frank is gevallen! En aangezien ik een volgend persoon het gevloek wil besparen, dacht ik hier maar meteen te zetten hoe op te lossen.
Je moet dus effectief maar 66 steken opzetten. Het telpatroon bestaat uit reeksen van 6 steken, maar telkens per twee steken (op de vorige naald) hetzelfde. Dus je begint met één rechtse, dan het telpatroon telkens weer, en houdt dan 1 steek over die je weer recht moet breien. Zo komt het dus perfect uit en brei je de middelste 64 steken het telpatroon. Bedankt om met mee te denken, het was door de opmerking van Lida dat ik verder begon te tellen :)
|
|
Groetjes, Tineke
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |