Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Houdbaarheidsdatum......overschreden???

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Houdbaarheidsdatum......overschreden???
    Posted: 14 Augustus 2012 om 15:38
Vanmorgen heb ik een zakje gerookte paprika gekocht bij een turkse winkel in de stad.
Kom ik thuis zie ik op de onderkant een sticker; uiterlijk houdbaar tot 12-09-2011......
Heb eerst heel verbaasd gekeken en toen hard gelachen.
Morgen gaat deze meneer kennis met mij maken (was er nog nooit eerder geweest).......Wink.

Ik zit (volgens mijn man) ook weleens net tegen de houdbbaarheidsdatum aan (dat heeft andere oorzaken).....maar bijna 1 jaar 'overtijd'!

Het zal wel niet veel uitmaken voor de smaak maar het gaat om het principe, toch?!
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 15:51
Terugbrengen idd ! Zal geen kwaad kunnen misschien maar het zal wel behoorlijk in smaak verminderd zijn. Enhij mag dit natuurlijk ook niet meer verkopen, bijna een jaar is wel heel erg lang!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 16:32
Ik zou daar graag een vlieg zijn Wink maar je hebt gelijk hoor.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Boris View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Boris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:07
Haha, maar goed dat je naar de datum keek en het zag voordat je het open maakte.
Ben benieuwd naar de reactie van de meneer.
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:20
Je bent toch zeker dat het de houdbaarheidsdatum is en niet de verpakkingsdatum ?
Ik heb mij zo eens vergist, resultaat : met rode kaken naar huis LOL
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:24
Ja kan idd ook de produktiedatum zijn. Staat er EXP,UHT of THT voor of iets anders?

Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:24
Dat zei mijn moeder vroeger altijd als iets over datum was: dat is de productiedatum.
Maar volgens mij mag die meneer het wettelijk inderdaad niet eens meer verkopen. Zeker reden om er mee terug te gaan.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 19:03
Nee echt de houdbaarheidsdatum, ik zag het toen ik het zakje overgoot in een potje.
Kwestie van helaas voor deze meneer dat het al open is.
als ik morgen slis is er iets niet goed gegaan......Big smile
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 20:33
Big smileBig smileBig smile lol
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 21:43
hihihihihi. Ik hoop dat je morgen niet slist maar ik heb nu dus echt zo'n ma Baker  voor me met een paar  halve tanden hihihihLOLLOLLOL

Soms zijn dat  van die producten die dan achter in het schap zijn blijven liggen. Zo kan je in supermarkten ook zien wanneer er weer een hele lading nieuwe hulpkrachten is bij gekomen. 
Dan zie je ook  wel producten staan van een jaar  over houdbaarheids datum die dan ineens vooraan staan, omdat  zij nog wel hun best doen en het oude naar voren zetten zoals het hoort.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 21:44
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Nee echt de houdbaarheidsdatum, ik zag het toen ik het zakje overgoot in een potje.
Kwestie van helaas voor deze meneer dat het al open is.
als ik morgen slis is er iets niet goed gegaan......Big smile

Ha, ha, ha.......
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 22:06
kruiden kunnen in principe geen kwaad, er kan niets gebeuren kwa gezondheid
Maar de smaak gaat heel erg achteruit en uiteindelijk is het bij wet verboden om iets te verkopen dat over tijd is
terugbrengen die handel, dat hij dit maar in zijn eigen soep gooit dan Evil Smile

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 23:23
tja zeg ik zou zeker ook teruggaan hoor , als het nu een paar dagen was , maar een jaar ??????????
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 12:07
Vanmorgen terug geweest naar de Turkse meneer. Ik liet de onderkant van het zakje zien, zonder woorden.
Zijn reactie was: "Ach, bai uns ien het dorp (Albanië) wai gebruiken dat wel hoendert jaaaaar"..... en ik kreeg een ander zakje.
Mijn zakje met het tape eromheen werd weer keurig teruggezet bij de anderen LOLLOLLOLLOL.

Ik kan daar wel om lachen, ben alsnog 'genept' want het andere pakje was duurder, maar dat zal wel typisch nederlands zijn Wink

ps ik slis overigens niet en hij ook niet.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 12:22
Gelukkig geen geslis, maar ik heb er wel om moeten lachen, als je het niet erg vindt!
En als je het wel erg vindt, het is nu toch al gebeurd!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 13:27
ja hoor je mag lachen, is nooit weg!!!
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 14:12
Gelukkig er zijn dus geen tanden in het rondgevlogen hiihhihiihi
Maar ja dan een goedkoper zakje terugkrijgen ach moet kunnen niet waar. 
En ja zij gebruiken die dingen idd wel langer  en zij hebben ok geen houdbaarheids data volgens mij daar je proeft of ruikt wel als er iets niet goed meer is. 

Bij sommige dingen is het ook niet nodig vind ik, Zuurkool is ook zoiets het staat  eerst  een jaar  in de pekel (de echte goeie zuurkool dan he) en dan krijgt het pas een houdbaarheids datum  slaat nergens op. En we hebben de tijd (vele van ons) zonder de houdbaarheidsdatum toch ook overleeft 

Maar ik let er nu wel op, omdat ik heel erg moet uitkijken met mijn darmen i.v.m. de ziekte van crohn en geen medicijnen door  medicijn vergiftiging , kan ik me geen voedselvergiftiging veroorloven.

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 15:39
oh heerlijk, het zakje gewoon teruggezet bij de anderen, kzou voortaan toch uitkijken in dat winkeltje hoor.

Het is hetzelfde met vlees, je mag het maar 1 keer invriezen, het meeste vlees komt bevroren aan bij de slager, als het een aanbieding is koop je wat meer en je vriest het in (2e keer dus), het zelfde geldt voor vis, voordat je het thuis in de vriezer gooit is het al 2x bevroren geweest en ontdooit.
lydia wijsbroek
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 15:44
Het is logisch dat er een datum is voor bepaalde dingen. Aan de andere kant is het ook puur 'om de economie' gaande te houden heb ik het idee. Deze dicussie is nu toch ook gaande....
Maar één jaar 'overtijd' vind ik wel veel......enne hij heeft een extra zakje voor in het dorp....
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 17:43
Hihi Marlies, om je laatste zin moet ik toch wel lachen!
Maar hij heeft hem teruggezet voor de verkoop, dus het dorp moet het zonder zakje doen LOL.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.363 seconden.
Lang Yarns