Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSimpele haak patronen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carinek11 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Simpele haak patronen
    Posted: 03 Januari 2008 om 13:15

Hallo allemaal,

Ik zat net de vraag te lezen voor simpele brei patronen voor dementerende ouderen. Dus bedacht ik dat er misschien ook wel iets simpels is voor gehandicapte kinderen. Zowel lichamelijk als verstandelijk. Hebben jullie ideeën? Het gaat om kinderen in Brazilië en zij hebben absoluut geen haak ervaring. Dus misschien dat iemand nog ideeën heeft hoe je dat het beste aan kunt leren? Lijkt me erg leuk. Laatst vroeg, en dat was helemaal bijzonder hier, een jongetje hoe dat moest en wilde het graag leren.

Ik ben benieuwd. Ik zag ook het patroontje van dat simpele konijntje. Dat zou je in plaats van breien volgens mij ook kunnen haken. Zag er leuk uit. Ben alleen bang dat mijn kinderen eerst moeten leren hoe een haaknaald vast te houden.

Groetjes Carine

C. Krommendijk
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 14:05
Met dikkere haaknaalden boven de nr 4 zou het wel kunnen, dat schiet ook lekker op. Met vierkantjes kun je al zo veel doen, een sprei, een kubus, een kussen, dat konijntje,een simpel mouwloos vestje, tassen in alle maten, een muts van twee lapjes aan drie kanten dichtgenaaid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Carinek11 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 15:27

Magteld, dacht ik ook al. Nu moeten ze nog leren de haaknaalden goed vast te houden. Inderdaad wel makkelijker met dikke naalden en misschien ook wat dikker draad om mee te beginnen. Ik ga het eens proberen. Maar eerst heb ik vakantie.  Bedankt voor je reactie.

Carine

C. Krommendijk
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 18:00

Hangt het niet een beetje af van welk niveau ze hebben? of hebben ze ongeveer allemaal hetzelfde niveau? Anders zou ik verschillende gradaties inbouwen... Mijn dochtertje bijvoorbeeld is verstandelijk gehandicapt, en kan wél "kettinghaken"... Dat heb ik aangeleerd met haar vinger en nu is ze ondertussen toe aan een haaknaald!  Ze moest dan een super-lange ketting maken. Ik maakte dan een heel eenvoudig poppenlijfje in stof, en gezichtje op getekend. De kettingen hebben we gevlochten en er armen, benen, en haar van gemaakt.

Binnenkort ga ik brei les geven (ik hoop toch dat het door gaat) en dan ga ik inderdaad ook het konijntje proberen. Ik zet wel zelf op en eerst maar eens zien wat er uit de bus komt...

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 19:44

Ja Chrisje,

Ik zat ook aan kettinghaken met je vinger te denken.

Lekker eenvoudig en ooit is het voor mij ook zo begonnen.

Punnikken is trouwens ook leuk met kleine kinderen, dus wellicht ook met wat oudere kinderen met een handicap. Kan je ook leuke dingen mee doen. (mutsje, eierwarmer etc.)

Groetjes,

Dorine

Back to Top
Carinek11 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2008 om 21:40

Hoi Chrisje en Diky,

Ja daar wil ik ook mee beginnen. Met de vingers. De jongen (12 jaar) heeft coordinatie problemen. Verstandelijk heeft hij geen problemen, alhoewel hij zichzelf niet accepteerd. Maar we werken ook met verstandelijk gehandicapte kinderen zoals ook Syndroom van Down. Dus allerlei niveaus. Hier wordt nogal weinig met deze kinderen gedaan. Ze worden vaak behandeld als mensen die niets kunnen helaas. Die jongen die graag wil leren haken geeft ook snel op. Nou ja, ik bedank voor jullie tips. Punniken lijkt me voor hem toch nog moeilijk, nogal priegel. Ik weet zelf trouwens niet eens meer hoe dat moet.  Maar ik ga nog hard nadenken. En zeker proberen met de vingers te doen. Ik ben ook inderdaad met ketting haken begonnen. Leuk Chrisje, dat je dochter gaat leren haken en breien! Hoe oud is ze?

Groetjes Carine

C. Krommendijk
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 08:12
Originally posted by Dikky Dikky wrote:

Ja Chrisje,

Ik zat ook aan kettinghaken met je vinger te denken.

Lekker eenvoudig en ooit is het voor mij ook zo begonnen.

Punnikken is trouwens ook leuk met kleine kinderen, dus wellicht ook met wat oudere kinderen met een handicap. Kan je ook leuke dingen mee doen. (mutsje, eierwarmer etc.)

Groetjes,

Dorine

Hoi Dorine,

Heb jij soms patroontjes van dingen die gemaakt zijn met punnikdraden ? Dat zou me tenzeerste interesseren.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Rita.

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 10:05

mag ik je email? ik heb portugeese boeken voor je ;)

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 11:05

Rita,

Nee jammer genoeg niet meer, maar ik denk dat je je zelf wel iets kunt voorstellen als je de punnikslinger rond gaat leggen en tegen elkaar naait dan heb je immers al een kleedje. En dan je fantasie maar de vrije loop laten gaan denk ik.

Mijn kinderen zijn helaas nog te jong maar hevig geïnteresseerd, dus wie weet kan ik in de toekomst wel eigen creaties laten zien op het forum.

Groetjes,

Dorine

Back to Top
Carinek11 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2008 om 12:19

Hoi Carola,

Heb je het tegen mij?  

Groetjes Carine

C. Krommendijk
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2008 om 14:42

hoi carine,

mijn dochter is 11 en heeft een "algemeen" niveau van een meisje of 4, sommige uitschieters wat hoger of lager...

Back to Top
Carinek11 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2008 om 21:40

Hoi Carola, mijn email adres staat bij mijn profiel. Als het goed is een yahoo adres. Mocht je het tegen mij gehad hebben?  

Groetjes Carine

C. Krommendijk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns