Stroeve naald? |
Reageer |
Autheur | |
haribiwo
Hobbywonder Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 Augustus 2012 om 17:32 |
Een truukje die ik vroeger van mijn moeder geleerd heb:
Met dit warme weer krijg je soms een beetje zweet handen en dan gaat het haken/ breien soms een beetje stroef ( vooral als je met acryl in de weer bent) haal je naald uit je werk en strijk hem even door je haar, zo kun je weer even voort Groetjes Rinske |
|
Seeke69
Hobbyguru Lid sinds: 10 April 2012 Status: Offline Points: 1855 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die heb ik ook van mijn moeder geleerd :-)
|
|
zazia
Hobbyguru Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nog nooit van gehoord, maar wel een leuke tip.
|
|
|
|
denise
Duizendpoot Lid sinds: 07 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 185 |
Post Options
Thanks(0)
|
dit heb ik ook geleerd van mijn moeder
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14086 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb ik ook geleerd maar dan voor de veiligheidsspelden aan de luiers. Ik heb voor mijn jongste zoon wel eens een pamper gebruikt, die begonnen toen net te komen. 1971!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
He wat grappig ik kende het nog niet met een haaknaald o.i.d.
Ik heb dat weleens gehoord als je een klein brandplekje op je vinger had bv, met het uitdrukken van en sigaret of zoals ik gister met het niet opletten toen ik de tosti uit het ijzer wilde halen en er dus gewoon naast op de hete plaat kwam met mijn vinger.
|
|
sun-kitty
Hobbywonder Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat grappig dat zoveel mensen dat trucje van hun moeder hebben geleerd, ik ook, maar in eerste instantie ging het dan over gewone naalden die je moeilijk door je stof heen kreeg. :)
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik had het van de kraamverpleegster geleerd voor veiligheidsspelden. Voor brandplekjes had ik geleerd om dat je oorlel beet te pakken met de verbrande vingertoppen. Ik weet niet of dat echt helpt of afleidt van de pijn.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de tip, hi hi. Veel van mijn moeder geleerd op creatief gebied, maar deze niet.
|
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
Ringquelle
Groupie Lid sinds: 22 Juli 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 98 |
Post Options
Thanks(0)
|
Superhandige tip :) Helaas is het hier zo warm dat de naald alweer helemaal bezweet is in een paar seconden
|
|
Petronette
Duizendpoot Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn oma deed ook wel de bol opnieuw opwinden en dan de draad door een stuk kaars trekken. Dit deed ze voor garen voor de breimachine om het allemaal soepeler te laten lopen.
|
|
sun-kitty
Post Options
Thanks(0)
|
Krijg je dan niet allemaal kaarsvet aan de wol?
|
|
Petronette
Duizendpoot Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
Post Options
Thanks(0)
|
Een heel dun laagje (niet te zien), om het juist allemaal goed te laten geleiden door de machine.
|
|
sun-kitty
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi idee en makkelijk uit te voeren ook, gewoon het lontje uit een kaars wurmen en dan simpel het woldraadje erdoor doen, super idee! Thanks!
|
|
haribiwo
Hobbywonder Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
Inderdaad, dit deed mijn moeder ook altijd, zij gebruikte daarvoor een waxinelichtje ( daar krijg je het lontje makkelijk uit )
|
|
jolanda24
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2012 Locatie: Rotterdam Status: Offline Points: 279 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij is het een hele goeie tip en ik ga hem zeker proberen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stroeve laden krijg je ook weer soepel aan het lopen met kaarsvet.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
sun-kitty
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
sun-kitty
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |