Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stroeve naald?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Stroeve naald?
    Posted: 14 Augustus 2012 om 17:32
Een truukje die ik vroeger van mijn moeder geleerd heb:
Met dit warme weer krijg je soms een beetje zweet handen en dan gaat het haken/ breien soms een beetje stroef ( vooral als je met acryl in de weer bent) haal je naald uit je werk en strijk hem even door je haar, zo kun je weer even voort

Groetjes Rinske
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:25
Die heb ik ook van mijn moeder geleerd :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:42
Nog nooit van gehoord, maar wel een leuke tip.
Back to Top
denise View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 07 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer denise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 20:22
dit heb ik ook geleerd van mijn moeder
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 21:15
Heb ik ook geleerd maar dan voor de veiligheidsspelden aan de luiers. Ik heb voor mijn jongste zoon wel eens een pamper gebruikt, die begonnen toen net te komen. 1971!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 21:28
He wat grappig ik kende het nog niet met een haaknaald o.i.d. 

Ik heb dat  weleens gehoord als je een klein brandplekje op je vinger had bv, met het uitdrukken van en sigaret of zoals ik gister  met het  niet opletten toen ik de tosti uit het ijzer wilde halen en er dus gewoon naast op de hete plaat kwam met mijn vinger. 


Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 20:45
Wat grappig dat zoveel mensen dat trucje van hun moeder hebben geleerd, ik ook, maar in eerste instantie ging het dan over gewone naalden die je moeilijk door je stof heen kreeg. :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 21:40
Ik had het van de kraamverpleegster geleerd voor veiligheidsspelden. Voor brandplekjes had ik geleerd om dat je oorlel beet te pakken met de verbrande vingertoppen. Ik weet niet of dat echt helpt of afleidt van de pijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 22:02
Bedankt voor de tip, hi hi. Veel van mijn moeder geleerd op creatief gebied, maar deze niet.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 23:55
Superhandige tip :) Helaas is het hier zo warm dat de naald alweer helemaal bezweet is in een paar seconden LOL
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 12:17
Mijn oma deed ook wel de bol opnieuw opwinden en dan de draad door een stuk kaars trekken. Dit deed ze voor garen voor de breimachine om het allemaal soepeler te laten lopen.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 12:47
Krijg je dan niet allemaal kaarsvet aan de wol?
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 15:13
Een heel dun laagje (niet te zien), om het juist allemaal goed te laten geleiden door de machine.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 15:33
Mooi idee en makkelijk uit te voeren ook, gewoon het lontje uit een kaars wurmen en dan simpel het woldraadje erdoor doen, super idee! Thanks! Thumbs Up
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 15:48
Inderdaad, dit deed mijn moeder ook altijd, zij gebruikte daarvoor een waxinelichtje ( daar krijg je het lontje makkelijk uit )
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2012
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 279
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 19:33
Volgens mij is het een hele goeie tip en ik ga hem zeker proberen.
gr.Jolanda
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 20:04
Stroeve laden krijg je ook weer soepel aan het lopen met kaarsvet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 22:01
Originally posted by haribiwo haribiwo wrote:

Inderdaad, dit deed mijn moeder ook altijd, zij gebruikte daarvoor een waxinelichtje ( daar krijg je het lontje makkelijk uit )
Is inderdaad nóg handiger. Thumbs Up
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 22:02
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Stroeve laden krijg je ook weer soepel aan het lopen met kaarsvet.
Ja, dat wist ik dan weer wel lol.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns