Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Een aantal vragen!

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Een aantal vragen!
    Posted: 23 Augustus 2012 om 12:01
Goede middag allemaal,

Ik ben nieuw en heb alvast een paar vragen.

Ik heb deze halswarmer gebreid:
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=142&d_id=10&lang=nl

Maar omdat ik helaas maar 2 rondbreinaalden heb, heb ik op dezelfde dikte gebreid.
En helaas is hij te groot geworden.

Nou wil ik binnenkort opnieuw beginnen(als ik de juiste maten rondbreinaalden heb).
Maar nou zit ik met het volgende probleem:

Hoe moet ik precies overgaan op andere naald?

De oude naald eruit halen, en de nieuwe er doorheen duwen?

Een andere vraag:
Hoe kan ik de naalddikte opmeten van mijn naalden?

Ik weet dat er van de naaldmeters zijn, maar die heb ik niet. En helaas ook even geen geld voor.
Is er nog een andere manier?

Alvast bedankt!

Groetjes Nicole
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 12:08
zodra je op de andere naald moet overgaan, zet je je steken al breiend over, je hebt dus tijdelijk 2 rondbreinaalden in je handen, hoop dat ik het goed zeg, anders is er altijd iemand die mij kan verbeteren.

ja das altijd jammer met rondbreinaalden, daar staat de maat niet op.
vanaf naald 4,0 gaat het in mm. als je de naald op een centimeter houdt en goed kijkt, dan zie je dat een naald 4,0 4 mm is. Bij rondbreinaalden wel het voorste stukje van de naald meten en niet de draad, die is dunner gemaakt voor het transporteren van je steken.
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 12:22
Heb je geen schroeven of iets in een doosje waarop staat hoe dik ze zijn? Zo kan je ook je naalden vergelijken.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 12:23
Kun je de rondbreinaald niet vergelijken met een gewone breinaald waar de maat wel op staat?
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 12:25
Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Kun je de rondbreinaald niet vergelijken met een gewone breinaald waar de maat wel op staat?

*voelt zich nu vreselijk dom* dat ik daar zelf niet opgekomen ben.

Bedankt!
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 18:38
Ik heb een lineaaltje met allemaal gaatjes in, waar je je breinaald in kunt steken en zo kunt zien welke dikte het is. Het is lichtblauw en is van mijn oma geweest, dus misschien al wel 50 jr oud. LOL
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 19:20
Ik heb met watervaste stift de maat erop gezet  (bovenaan waar de transportdraad begint) en er een beetje blanke nagelllak overheen gedaan.....
Gaat uitstekend. Inderdaad zo'n maatje voor breinaalden is nooit weg.
Succes met je project
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 om 21:28
Ik heb je een PM gestuurd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 19:16
Originally posted by Petronette Petronette wrote:

Ik heb een lineaaltje met allemaal gaatjes in, waar je je breinaald in kunt steken en zo kunt zien welke dikte het is. Het is lichtblauw en is van mijn oma geweest, dus misschien al wel 50 jr oud. LOL

Zo 1 heb ik ook. Zo handig
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns