Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Betty Kleien View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Betty Kleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: sokken
    Posted: 27 Augustus 2012 om 15:35
hallo allemaal,ik heb een patroon gevonden dat ik begrijp voor sokken(ligt aan mij).ik moet 61 steken  dus veel te klein .Hoe kan dat nou opzetten met 5 nld 2 en half en ik heb echte sokkenwol gekocht voor 2-3 pen.ben begonnen gaat goed maar heb de boord af en een stukje tricot en als je het dan op 3 nlden even zet dan kan je het passen .nou heb ik maat 39 en daar is het patroon voor maar mijn halve voet kan er maar inik kan wel meer steken opzetten maar dan klopt het hele patroon niet meer natuurlijk ,weet iemand raad .alvast bedankt .groet Betty
BettyNeijts 11
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2012 om 16:56
In landleven vond ik de volgende tabel voor maat 39
en pennen 2,5     

Opzetten 60 steken
Grote hiel gaat over 30 steken ( helft van het aantal opzet steken .
Grote hiel is 28 toeren .
Aantal steken opnemen langs grote hiel 15 stuks
Voetlengte in cm 20

Ik weet niet of je hier wat aan hebt
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Betty Kleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2012 om 17:01
ja ik heb 61 st opgezet en dat is te klein entoch is het sokkenwol .want ik vind die overlopende kleuren zo leuk maar toch is het veel te klein.Maar misschien kunnen jullie zeggen wat voor garen ik het beste dan kangebruiken.Maar bedankt voor het idee.groet Betty
BettyNeijts 11
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2012 om 19:06
hoi hoi betty, ik brei op nld 2.5. met sokkenwol drops fabel , lana.
heb zelf schoenmaat 41 en brei sokken maat 38/39 uit t boekje; sokken brei je zo.
maat 40/41 viel te groot uit.

volgens deze tabel zet je 60 steken op. inderdaad t zelfde maattabelletje als mutti en de sokken passen goed! lijkt alleen heel klein, dacht zelf ook dat pas ik nooit maar eenmaal af gaat t prima.
dus worstel en kom boven,
oftewel gewoon doorbreien maar,
groetjes marian
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 00:39
ik zet normaal 64 steken op soms ook wel 68 steken maar ben ook iets zwaarder en heb dikke benen dus daarom, maar inderdaad niet alle garen is hetzelfde en ikzelf brei heel erg strak

Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 00:40

Back to Top
Woutera View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Woutera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 05:51
Betty,

Probeer eens wat verder te breien en dan de steken op 4 naalden zetten om te passen. Dan zal het zeker wel lukken met het door jou opgegeven steken.

Groet Woutera
Back to Top
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Betty Kleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 09:56
allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie raad.ben er echt mee geholpen groet Betty
BettyNeijts 11
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 09:57
Ik zet altijd 64 steken op het patroon uit landleven past prima ik heb maat 39.Succes
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 11:10
~Ik heb daar echt geen kaas van gegeten, maar succes.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2012 om 16:51
zet de steken anders even op een draad ,dat past makkelijker dan zo,n stekelvarken .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns