Filet haken |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
robeer ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 14 Augustus 2012 Status: Offline Points: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Augustus 2012 om 15:47 |
Is iemand van jullie een beetje handig met filet haken?
Dat heb ik namelijk ook nog op mijn lijstje staan om te doen. Heb het alleen nog nooit gedaan en heb ook eerlijk gezegd geen idee hoe te beginnen. Dus, heeft iemand een korte uitleg of een duidelijke link?
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kipfilet of filet amirican?
(sorry, kon het niet laten :D ) |
|
![]() |
|
Wanda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 December 2007 Status: Offline Points: 2280 |
is dat hetzelfde als lace haken, daar heb ik wel patronen van, maar heb het zelf nog nooit gemaakt
|
|
WANDA
![]() Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van |
|
![]() |
|
robeer ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 14 Augustus 2012 Status: Offline Points: 46 |
Haha. Maakt niet uit, kip of americain. Lust ik allebei hoor.
Volgens mij wel Wanda. Zijn patronen met van die gaatje zeg maar. Heb alleen geen iedee hoe je die gaatjes dan in het haakwerk moet krijgen. Anders dan met de schaar...
![]() |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Ik ben het eerst gestart met filet haken!! Het is vééél simpeler dan amigurumi!!
Je start met lossen deelbaar door 3+2 keerlossen+2 lossen voor de bovenkant van het 1e hokje. Dat hokje sluit je met een stokje. Daarna 2 lossen , een stokje -> je slaat iedere keer onderaan 2 lossen over ;.)) Je vult zelf de hokjes op naargelang je dat zelf wilt met stokjes. Ik probeer een foto te maken van een dekentje van mijn zoon en zal hem eens posten, zodat je het kunt zien ;.)) en..... google is your best friend ;.))
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Had idd al gegoogled. Maar begrijp ik het goed: je maakt gewoon allemaal stokjes behalve daar waar je een gaatje moet hebben? Ik heb een doek gehaakt met elke keer een twee stokjes, een losse, twee stokjes etc... Zelfde principe?
|
|
![]() |
|
Wanda ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 December 2007 Status: Offline Points: 2280 |
lace haken is weer heel anders, had het natuurlijk kunnen weten, filet haken is hokjes haken en wil je een patroon erin hebben, dan haak je alleen maar stokjes, zal even kijken of ik er patroontjes van heb.
wat had je in gedachten wat je wilde gaan haken ???
|
|
WANDA
![]() Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
heb je een patroontje doorgestuurd
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
waaaaaaaaaaaaahhhhh!!!
Wat is die MEGA vet!! Daar wil ik alles over weten!!!!
|
|
![]() |
|
m'jo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 Augustus 2012 Locatie: NB Status: Offline Points: 1191 |
geweldig wat een leuk dekentje.
|
|
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je
![]() http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik heb je een heel haakboek gestuurd in 6 mails, waarin ook filethaken wordt uitgelegd.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Bij filethaken haak je steeds 1 stokje, 2 losse, 2 losse overslaan, 1 stokje, enz..
Waar de hokjes gevuld zijn haak je 1 stokje, op de 2 volgende losse 1 stokje, 1 stokje = 4 stokjes |
|
![]() |
|
Het is me helemaal duidelijk geworden. Bedankt ook voor de mails. Erg dankbaar voor.
Sorry trouwens dat ik nu pas weer reageer. Erg druk geweest. Nu op zoek naar een leuk patroontje voor gordijntjes voorde keuken ![]() |
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
Je ziet je haakwerk eigenlijk als de lijnen van je telpatroon, is er een hokje in je patroon ingekleurd, haak je 2 stokjes tussen de stokjes ipv 2 lossen
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
al je in google intikt: filet haken en dan afbeeldingen, krijg je inspiratie genoeg
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Had ik inderdaad al gedaan. vind alleen veel patronen een beetje oubollig. We zoeken vrolijk door dus.
Wat een mooi dekentje zeg. En die kleur is helemaal geweldig. complimenten hoor.
|
|
![]() |
|
Dank je wel ;.))
Wat je ook kan doen is zelf iets ontwerpen ;.)) Echt niet moeilijk Je neemt een blad ruitjespapier en kleurt zelf de vakjes in naargelang je het zelf mooi vindt, zoals een bloem, vlinder, speciale tekens,... Je kan ook een kleurplaat van een ontwerp nemen, overtekenen op een blad ruitjespapier en daar zelf veranderingen aan toebrengen,...Het laatste heb ik dus gedaan met mijn dekentje -> een kleurprent van Galuppy (paardje uit de Diddle-collectie), overgebracht op een ruitjesblad en inkleuren zodat je zicht krijgt op je ontwerp, deeltjes weggommen indien nodig,... Er zijn zoveel mogelijkheden ;.)) Mocht je toch problemen ondervinden, stuur mij een ontwerp en ik 'probeer' er iets van te maken ;.)) Maar zelf ontwerpen geeft een grotere voldoening.... Veel succes ermee!!! ;.))
|
|
|
|
![]() |
|
Nog een tip :
Ken je "hardanger" - een manier van borduren??? Die hebben ook mooie ontwerpen in blokjesvorm. Misschien dat je daar ook inspiratie uit kan halen voor een ontwerp!! ;.))
|
|
|
|
![]() |
|
Saartje76 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 13 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 235 |
Ik heb van mijn moeder van die jaren 60/70 boekjes met filethaken van gordijnen, kastrandjes e.d. gekregen. Ik zou het kunnen scannen als je belangstelling hebt; maar het blijven ouderwetse patronen Vvolgens mij zie je over een paar jaar overal weer gehaakte gordijntjes want ik zie het steeds meer opduiken en niet alleen bij oma's ;-)
|
|
Groeten, Saartje
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |