Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Filet haken

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
robeer View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer robeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Filet haken
    Posted: 31 Augustus 2012 om 15:47
Is iemand van jullie een beetje handig met filet haken?
Dat heb ik namelijk ook nog op mijn lijstje staan om te doen. Heb het alleen nog nooit gedaan en heb ook eerlijk gezegd geen idee hoe te beginnen.

Dus, heeft iemand een korte uitleg of een duidelijke link?
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 15:49
Kipfilet of filet amirican?
(sorry, kon het niet laten :D )
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 15:57
is dat hetzelfde als lace haken, daar heb ik wel patronen van, maar heb het zelf nog nooit gemaakt
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
robeer View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer robeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 16:00
Haha. Maakt niet uit, kip of americain. Lust ik allebei hoor.

Volgens mij wel Wanda. Zijn patronen met van die gaatje zeg maar. Heb alleen geen iedee hoe je die gaatjes dan in het haakwerk moet krijgen. Anders dan met de schaar... LOL
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 16:04
Ik ben het eerst gestart met filet haken!! Het is vééél simpeler dan amigurumi!!

Je start met lossen deelbaar door 3+2 keerlossen+2 lossen voor de bovenkant van het 1e hokje.
Dat hokje sluit je met een stokje. Daarna 2 lossen , een stokje -> je slaat iedere keer onderaan 2 lossen over ;.))

Je vult zelf de hokjes op naargelang je dat zelf wilt met stokjes.

Ik probeer een foto te maken van een dekentje van mijn zoon en zal hem eens posten, zodat je het kunt zien ;.))

en..... google is your best friend ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
robeer View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer robeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 16:08
Had idd al gegoogled. Maar begrijp ik het goed: je maakt gewoon allemaal stokjes behalve daar waar je een gaatje moet hebben? Ik heb een doek gehaakt met elke keer een twee stokjes, een losse, twee stokjes etc... Zelfde principe?
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 16:11
lace haken is weer heel anders, had het natuurlijk kunnen weten, filet haken is hokjes haken  en wil je een patroon erin hebben, dan haak je alleen maar stokjes, zal even kijken of ik er patroontjes van heb.
wat had je in gedachten wat je wilde gaan haken ???
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 16:30
heb je een patroontje doorgestuurd
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 16:39
filet haken is inderdaad hokjes haken ;.))
maar met 2 lossen er tussen ipv 1, zo heb ik het althans gedaan.
Het is een beetje naar eigen smaak...

ik heb een foto van dichtbij en een foto van het volledige ontwerp

Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 20:13
waaaaaaaaaaaaahhhhh!!!
Wat is die MEGA vet!! Daar wil ik alles over weten!!!!
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 20:22
geweldig wat een leuk dekentje.
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2012 om 21:08
Ik heb je een heel haakboek gestuurd in 6 mails, waarin ook filethaken wordt uitgelegd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2012 om 01:24
Bij filethaken haak je steeds 1 stokje, 2 losse, 2 losse overslaan, 1 stokje, enz..
Waar de hokjes gevuld zijn haak je 1 stokje, op de 2 volgende  losse 1 stokje, 1 stokje = 4 stokjes 
Back to Top
robeer View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer robeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 11:19
Het is me helemaal duidelijk geworden. Bedankt ook voor de mails. Erg dankbaar voor.
Sorry trouwens dat ik nu pas weer reageer. Erg druk geweest.
Nu op zoek naar een leuk patroontje voor gordijntjes voorde keuken
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 11:24
Je ziet je haakwerk eigenlijk als de lijnen van je telpatroon, is er een hokje in je patroon ingekleurd, haak je 2 stokjes tussen de stokjes ipv 2 lossen
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 11:31
al je in google intikt: filet haken en dan afbeeldingen, krijg je inspiratie genoeg
lydia wijsbroek
Back to Top
robeer View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer robeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 16:35
Had ik inderdaad al gedaan. vind alleen veel patronen een beetje oubollig. We zoeken vrolijk door dus.

Wat een mooi dekentje zeg. En die kleur is helemaal geweldig. complimenten hoor.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 17:11
Dank je wel ;.))

Wat je ook kan doen is zelf iets ontwerpen ;.)) Echt niet moeilijk

Je neemt een blad ruitjespapier en kleurt zelf de vakjes in naargelang je het zelf mooi vindt, zoals een bloem, vlinder, speciale tekens,... Je kan ook een kleurplaat van een ontwerp nemen, overtekenen op een blad ruitjespapier en daar zelf veranderingen aan toebrengen,...Het laatste heb ik dus gedaan met mijn dekentje -> een kleurprent van Galuppy (paardje uit de Diddle-collectie), overgebracht op een ruitjesblad en inkleuren zodat je zicht krijgt op je ontwerp, deeltjes weggommen indien nodig,...

Er zijn zoveel mogelijkheden ;.))

Mocht je toch problemen ondervinden, stuur mij een ontwerp en ik 'probeer' er iets van te maken ;.))
Maar zelf ontwerpen geeft een grotere voldoening....

Veel succes ermee!!!  ;.))
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 17:19
Nog een tip :

Ken je "hardanger" - een manier van borduren??? Die hebben ook mooie ontwerpen in blokjesvorm.
Misschien dat je daar ook inspiratie uit kan halen voor een ontwerp!! ;.))
Back to Top
Saartje76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2012 om 19:29
Ik heb van mijn moeder van die jaren 60/70 boekjes met filethaken van gordijnen, kastrandjes e.d. gekregen. Ik zou het kunnen scannen als je belangstelling hebt; maar het blijven ouderwetse patronen Vvolgens mij zie je over een paar jaar overal weer gehaakte gordijntjes want ik zie het steeds meer opduiken en niet alleen bij oma's ;-)
Groeten, Saartje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns