Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Brei / haakclubje

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Brei / haakclubje
    Posted: 07 September 2012 om 21:51
Wij hadden het toch laatst over een clubje, nu ik ben er achter aan gegaan want er zat er een in Roswinkel en dat is heel dicht bij mij in de buurt.
Ik heb een mail gezonden, maar die kwam retour, dus waarschijnlijk bestaat het clubje al niet meer.

Je kon je ook inschrijven voor een brei of haakcursus, dat formulier heb ik ook maar ingevuld en er bij gezet dat ik geen cursus wil maar gewoon gezellig wil samen komen om te handwerken.
Die mail kwam niet terug, dus ik ben heel benieuwd of ik daar wel antwoord op krijg.

Ik vond het wel duur want voor leden is het 3,- euro en voor niet leden 5,- euro van 13.00 tot 16.00.
In Australia was het van 10.00 tot 13.00 uur en daar betaalde ik 2 dollar voor.
En dan kreeg je daar koffie/thee en heel veel koekjes taart cake enz. voor. 
Er stonden daar dan altijd twee grote tafels vol met lekkernij, was echt leuk gedaan.

Ik ben benieuwd of ik iets uit Roswinkel hoor, want dan wil ik wel even gaan kijken en dan maar hopen dat ze geen Gronings gaan kletsen want dat is soms niet te verstaan.

Groetjes, Lidia
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 08:40
zo jammer dat je niet bij mij in de buurt woon
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 09:17
Bij mij in de buurt is er ook een breinamiddag 2 x de maand, maar... dat wordt georganiseerd in het rusthuis. Het doelpubliek is dus gekend. En laat me dat nou toch net een stap te ver zijn om in het rusthuis te gaan 'relaxen'. Ik moet hier al meermaals per week "breien is hip!" zeggen tegen mijn man, als ik nu nog ga zeggen dat ik effe naar Sint Augustinus ben om wat te handwerken... Wink
Groetjes, Tineke
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 09:55
Ik heb geen idee of er oo een leuke brei haak middag in de buurt van gennep is
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 11:10
Ik denk dat mensen in een rusthuis het best leuk vinden als er een paar jonge blommen van buiten het huis komen, waarom neem je geen vriendin mee? Wie weet hoe gezellig het is en tegen je man kun je zeggen dat je naar een hippe Stitch 'n bitch club gaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 11:12
In Australia was het in een kerk, hier in Roswinkel is het in een cafe.
En ik heb net een mailtje terug ontvangen dat ik welkom ben, het kost 3 euro en de koffie of thee 1 euro.

Dus ik ga aanstaande dinsdag eens even kijken daar.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 11:18
Chris hier kun je even kijken of er een bij jou in de buurt is.
http://www.stitchnbitch.nl/nl/snb.htm

Als je bovenin klikt op SnBgroepen dan zie veel plaatsen waar het is.

Groetjes, Lidia
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 12:02
Tinneke, waar is dat rusthuis dat de breinamiddagen opganiseerd?  maar ik moet wel zien dat ik terug buiten geraak hé LOL
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 12:55
Hoikes,
Ik vind het ook jammer dat het zo moeilijk is om een locatie te vinden waar je samen kan breien.
Ik heb veel kennis te delen zonder te willen stoefen.
Er zijn hier cursussen maar daar betaal je en dat lees je goed 15 euro voor 2u30.
Ik ben nu eenmaal iemand die heel graag mijn kennis gratis wil delen.
Helaas mag ik dan niet moeten betalen voor een plaats.
Wij deden dat met enkele vrienden samen maar er is iets tussen gekomen en momenteel zijn we zonder locatie.
Ik wil me persoonlijk natuurlijk niet te ver moeten verplaatsen.
Winter voor de deur en ik verplaats mij oftewel met fiets of bromfiets.
Mocht er iemand een idee hebben steeds welkom.
Ik zelf woon in Eernegem West-Vlaanderen België.
Ik kijk uit naar de reacties en suggesties van iedereen en misschien vind ik op die manier toch een oplossing die ik hier ook kan gebruiken.
Ik weet zelfs iemand die nu aan huis gaat 20 euro voor 3 uur.
Die noemt zich ook breidokter en wederom aan 15 euro + verplaatsingskosten.Ik vind dit een beetje overdreven.
Het is een hobby en dat moet toch niet steeds geld kosten.
We moeten ook nog onze benodigheden kunnen kopen.
Vriendelijke groeten IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 13:59
blijkbaat is stitchnbitch alleen in NederlandCry
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 14:09
He Inge,
Heb je zelf geen ruimte in huis die je kan gebruiken om een paar dames (of heren natuurlijk) te ontvangen. Je zet een advertentie in de plaatselijke krant, bied je kunsten aan en zegt vooral er bij dat het gratis is. (of tegen heel kleine vergoeding voor de koffie/thee) en kijk eens wat er op af komt. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die die 15 of zelfs 20 euro niet willen of kunnen betalen maar wel erg graag eens voorgedaan krijgen hoe ze nu moeten handwerken. Wie weet krijg je zo vanzelf een clubje op de been. Je zou ook kunnen aanbieden bij mensen thuis workshops te geven. Bedenk desnoods een leuk thema. Van sjaals maken tot wildbreien en de lantarenpalen versieren. Tis maar een idee.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 16:09
Rusthuis is in Diest (3290), 2 x de maand op woensdagnamiddag denk ik. Ik werk normaal wel, maar heb nog redelijk wat verlof staan en kan wel wat afleiding gebruiken. Kan misschien wel eens vragen aan een vriendin :-)
Groetjes, Tineke
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 19:56
Unhappy  Tinneke, dat is me een beetje te ver, spijtig
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2012 om 20:10
Bij ons in Eeklo, kan je op verschillende plaatsen samenkomen ;.))
Iedere woensdagnamiddag in het pc komt een breiclubje samen,
iedere vrijdagnamiddag in het zonneheem ( seniorenverblijf maar iedereen, jong en oud, is welkom) is het een handwerkclub ( maakt niet uit wat je doet)en
iedere laatste vrijdag in de maand komt men samen in de bib ivm handwerken ( daar kan je met behulp van boeken en geoefende mensen iets aanleren)

Alle drie gratis inkom, drankjes aan democratische prijzen ;.))

Heb helaas in de namiddag nooit de tijd om aan te sluiten bij 1 van hen...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2012 om 01:55
Roswinkel is maar 16 km bij mij vandaan, alleen is de dinsdag niets voor mij want dan werk ik.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2012 om 07:03
Goh wat jammer Esther, dat zou leuk zijn geweest zeg, maar als je in de buurt van Ter Apel bent kom je maar een bakkie doen hoor.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2012 om 08:15
In Hasselt is er een breicafe op maandag en dinsdag in Doppahuis
In Kortrijk is er eentje vertelde me iemand niet zo lang geleden (Tiny's hobby breiclub) noemt die denk ik
De Knappe Knoopjes komen om de drie weken samen in Genk en Hasselt om te naaien enz.
In Gent is er ook een breiclubje
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2012 om 11:15
Originally posted by Lidia2 Lidia2 wrote:

Goh wat jammer Esther, dat zou leuk zijn geweest zeg, maar als je in de buurt van Ter Apel bent kom je maar een bakkie doen hoor.

Groetjes, Lidia
Zal ik zeker doen Lidia, we spreken wel een keertje af Wink
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2012 om 14:23
Gezellig Ester, daar hou ik je aan hoor.

Groetjes, Lidia
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2012 om 14:31
Heel toevallog kwam ik er een tijdje geleden achter dat er in mijn woonplaats ( Vlaardingen) een breiclubje is.
Via ravelry, waar iemand het er ook over had dat er zo weinig bij haar in de buurt is, en zij werd verwezen naar de stitch n bitch pagina, en ik dacht, laat ik ook eens kijken, en verhip, kwartiertje fietsen bij mij vandaan! elke maandagmiddag, er wordt 50 cent gevraagd voor bijdrage koffie en thee.

de prijs van sommige breilessen vind ik, persoonlijk, ook aan de prijs, aan de andere kant, kijk eens naar een andere willekeurige cursus, is ok vaak prijzig. Het is wat je er voor over hebt.
zelf heb ik op youtube ook veel filmpjes ontdekt die e.e.a. heel goed uitleggen en dan zie je ook hoe het moet

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.358 seconden.
Lang Yarns