Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

onzichtbare naad bij toeren haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: onzichtbare naad bij toeren haken
    Posted: 10 September 2012 om 09:07

Misschien is deze link al langsgekomen, maar ik zie de vraag regelmatig verschijnen: hoe geraak je die zichtbare naad kwijt wanneer je in toeren haakt. 

Heb ze zelf geprobeerd, en 't resultaat is echt goed!
In 't nederlands komt het er op neer dat je de toer sluit met een halve vaste, dan een losse maakt, en je haakwerk in de richting van de klok draait.  Dan begin je de nieuwe toer door de eerste vaste van de nieuwe toer in de laatste vaste van de vorige toer te maken.  Je keert dus eigenlijk terug, en je werkt dus in rijen... 
Het draaien in de richting van de klok is belangrijk!  Als je in de andere richting draait, dan is de naad veel meer te zien.
 
Hopelijk is deze tip nuttig!
Groetjes
Lies
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2012 om 17:53
Gelukkig heb ik dit probleem niet, want ik haak in spiralen.

Misschien de oplossing voor degene die in toeren willen haken, en je het niet erg vind dat je steeds je werk keert.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2012 om 19:05
Oh, dus moet je gewoon kloksgewijs draaien, dat is goed om te weten. Bedankt Lies!

Ik haak ook meestal in spiralen, maar als ik veel kleurwissels heb, dan haak ik in toeren omdat je dan de kleurwissels minder ziet. 
Back to Top
b00rtjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer b00rtjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 September 2012 om 17:32
Handig! Bedankt!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns