Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp nodig.....

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ampie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ampie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp nodig.....
    Posted: 12 September 2012 om 19:00
Hallo Allemaal,
Ik ben beginnend breier, en heb daarom wat dingetjes uitgezocht om op 2 naalden te doen. Ik heb al 2 paar leuke slofjes gemaakt, en ben nu begonnen met het knuffeltje van het hondje van deze site. Nu kom ik echter de volgende tekst tegen, en ben ik even het spoor bijster...

·  Naald 58: brei 18 naalden op de middelste 10 steken

·  Naald 59: brei verder op alle steken, 5 steken
 9 steken opnemen aan de zijkant
van de 18 naalden, 10 steken, 9 steken opnemen aan de andere kant van het lapje, 5 steken (38)

Naald 58 heb ik nu gedaan. Aleen snap ik niet wat ik nu bij 59 moet doen. Moet ik eerst mijn naald uitbreien, en dan steken opnemen? Of moet ik nu steken opnemen, dan uitbreien naar de ene kant, terug breien en daar ook weer steken opnemen?
Hoop dat de vraag duidelijk is....
Alvast bedankt voor het meedenken!
groetjes Ampie
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:09
je neemt een nieuw bolletje en zet de eerste 24 steken op een hulpdraad of zo'n grote veiligheidsspeld, dan brei je 10 steken en zet de laatste 24 steken weer op en hulpdraad, dan brei je dus alleen over de middelste 10 steken, 18 naalden (krijg je een flapje)
lydia wijsbroek
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:10
Als ik het goed lees had je eerst (voordat je over de middelste 10 steken ging breien) 20 steken. Je hebt aan alletwee de kanten van de 10 middelste steken 5 steken laten wachten. De eerste 5 steken brie je nu weer dan neem je bij de 18 naalden die je gerbied hebt 9 steken op - je breit de 10 middelste steken - neemt weer 9 stekn op bij de 18 naalden die je gebreid hebt - dan brie je de laatste 5 steken (en je hebt 38 steken in totaal). ik hoop dat je het nu zo wel snapt. blijft moeilijk om het zo even uit te leggen. Ik weet het ook niet zeker of het zo klopt.
Back to Top
ampie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ampie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:14
ja zoiets is me idd  gelukt.Alleen dan zonder die hulpdraad, maar ik denk dat dat wel goed is. Alleen dan de volgende stap, dat je steken moet opnemen uit de zijkant... die snap ik niet helemaal. Ik heb nu 5 steken op de ene naald, en vijftien op de andere. Die waar 15 op staan, staan dus ook die tien op die ik 18 naalden recht heb gedaan. Moet ik alleen van de zijkant van die 10 steken 9 steken opnemen uit de zijkant?

Hoop dat ik nog duidelijk ben, vindt het zelf al wat wazig... sorry!Confused
Back to Top
ampie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ampie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:16
deze bovenstaande reactie was op die van lydia. Die van Jojo snap ik denk ik wel! Ik ga het zo uitproberen! echt super bedankt voor het meedenken!
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:16
Je moet bij het flapje wat je hebt gekregen door 18 naalden te breien 9 steken opnemen aan alle twee de kanten van het flapje
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:17
we reageerden tegelijk. ik hoop dat je eruit komt sucses
Back to Top
ampie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ampie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 19:28
thx, ben het nu aan het proberen. Snap alleen nog niet helemaal hoe dat opnemen moet. Ik steek de naald in dat lusje, en wat doe ik dan met de "oude" draad?
Back to Top
ampie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ampie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 20:27
heb nu de draad gewoon afgeknipt, en ben met een nieuwe begonnen... het is me dus geluktClap
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 20:35
tuurlijk lukt het, als er iets is gewoon vragen en dan komen we er altijd uit hoor, je breit nu met die middelste steken die 18 naalden en dan knip je maar weer je draadje af, dan begin je met de eerste rustende steken en die brei je dan, dan aan de zijkant van het flapje 9 steken opnemen, als het goed is kun je gewoon verdeeld de dwarslusjes opnemen, dan weer die 10 steken en dan aan de andere kant van het flapje ook weer 9 steken verdeeld opnemen en de laatste rustende steken breien en je hebt weer een volle naald met een rare bochel eraan hangen
lydia wijsbroek
Back to Top
ampie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ampie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 21:04
haha, inderdaad een vreemde bochel, maar die zal me nog wel duidelijk worden... hahaha. Toch heel fijn zo'n forum!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns