Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagje Jip en Janneke patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje Jip en Janneke patroon
    Posted: 19 September 2012 om 18:05
Ik ben bezig met Janneke en ik heb haar bijna af en ik heb het schort ook al grotendeels klaar, maar nu zit ik met het volgende stuk:

Na laatste vaste 10 lossen haken, vastmaken aan punt boven stukje (= 1e armschat) 7 v op bovenstukje 10lossen 1v aan zijpand (= 2e armschat) h.v. langs onderkant 50 lossen voor strik achter met h.v. terug langs strik. H.v. langs 10 lossen v schouder- h.v. langs bovenkant- h.v. langs 10 lossen schouder 50 lossen voor strik h.v. langs strik terug. Afkanten.

Het vetgedrukte kom ik dus niet uit, nu heb ik 50 lossen gemaakt, maar moeten die lossen nu vast aan de onderkant of gewoon los en waar moet ik dat dan weer aan vastmaken. Ik heb het laatste stuk wel 10 x gelezen maar kom er niet uit dus ik hoop dat er hier iemand is die Jip en Janneke al gemaakt heeft.

Voor de duidelijkheid heb ik even een foto gemaakt van het schortje.

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 18:37
Ik denk dat je halve vatsen terug moet gaan haken over die 50 lossen dan afkanten en dat is dan je strik ik vermoed dat je dit dan aan de andere kant ook moet doen en dan nadien als je het bij Janneke aan doet kunt strikken. Ik hoop dat je nu wel snapt. Niet helemaal goed gelezen dus want het de andere strik staat er ook bij Chantal heeft volgens mij helemaal gelijk zoals zij het beschrijft.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 18:39
Zoals ik het begrijp ga je je in de 50 L terug door in ieder lossen een halve vaste te maken.
Dan kom je weerzin het armsgat dat je gemaakt heb, en in de losse haak je weer hv. Dan haak je weer hv terug over de achter kant, dan weer in hv over de losse van je andere armsgat zodat je daar ook weer 50 losse kan maken.
Als je die gemaakt heb ga je weer terug met hv.

Dan heb je dus het zelfde model Schotte dat je nu al heb. Alleen zitten er twee lengtes van 50 losse aan om een strik meeste kunnen maken op de rug.

Ik hoop dat je me snapt..

Dus nu helemaal terug via de 50 losse en dan langs de bovenkant in hv helemaal naar de andere kant om daar een 50 L te maken.

Zodat je twee touwtjes heb om meet te kunnen strikken.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 18:54
Aaaaah thanks dames Thumbs Up nu snap ik het.... tja ik moet ook uitleg hebben in Jip en Janneke-taal he LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns