Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunisch haken??

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tunisch haken??
    Posted: 26 September 2012 om 11:00
Hallo hakers!

Ik heb een vraag en wellicht is die vreselijk voor de hand liggend of dom maar ik vroeg me af waarom je Tunisch haakt en niet gewoon een rijtje heen en weer een rijtje terug haakt. Wat is verschil tussen die twee dingen om te doen en in eindresulaat?

Ik vroeg me het al een tijdje af en ik hoop nu achter het mysterie van Tunisch haken te komen! Wink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 11:44
het resultaat van tunisch haken is heel anders . Het werk ziet er heel anders uit en het wordt ook op een heel andere manier gedaan ,je hoeft je werk niet te keren . 

Er is vast wel een filmpje op you tube waarop je kunt zien wat het verschil is .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 11:50
Ik heb je mails gestuurd met de oplossing van het tunische geheim.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 12:24
Ik had al eens een filmpje gezien en ik vond het er op zich wel grappig uitzien hoe je dat moet doen maar dacht als haak-groentje; dat is toch helemaal niet fijn of handig zo'n lange naald? Dan kan je toch beter een toer heen, keren en weer een toer terug? Oeps...Embarrassed. Toen ik al die verschillende patronen en resultaten zag had ik wel een behoorlijk DUH!!!!-moment. Natuurlijk is het niet hetzelfde (resultaat)!

Magtelt; hartstikke bedankt voor het delen van de geheimen van het Tunisch haken! En het opbrengen van je geduld om het te willen uitleggen in plaats van te denken; neeeeheeee! Uiteraard is het anders dan heen en weer haken van vaste!

En zo is deze beginnende haakster weer een steekje wijzer geworden! Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 12:49
Ik heb al eens een beginnende tunische haakster de raad gegeven: Breek je pols voorzichtig! In het begin zit je te draaien met die naald, niet gewoon. Maar ik ben er dit jaar eens goed voor gaan zitten en het is best leuk. Jammer dat er geen boekjes over zijn, alles komt uit verschillende haakboeken.

Wat vind je van stokhaken? Daar zijn boekjes over en het schiet lekker op, vooral als je met breinaald 25 werkt.

wat rozengeur.
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 14:26
Zoals ik dat op een filmpje zag, leek het me wel leuk om een keer te proberen maar het nadeel van al die leuke dingen vind ik dat al het materiaal best wel duur is. Moet je een speciale haaknaald kopen en misschien vind ik gewoon haken dan toch leuker.....risico van het vak! Haken vind ik een super leuke hobby (erg verslavend ook!) maar de kosten....oeioeioei! Wilde eens een kleedje gaan maken maar wat een katoen gaat daar in zitten zeg!! Maar goed, als je naar de sportschool gaat (ofzo) ben je ook heel wat geld kwijt en dan ga ik toch liever op de bank haken! Tongue

Dat stokhaken vond ik er super leuk uitzien en wilde ik ook wel eens proberen maar dan hadden ze het over een bezem en ik zag mezelf niet met de bezem op de bank zitten! Maar ach, een heeeeele dikke haaknaald is natuurlijk ook te doen Wink.

Ben wel benieuwd wat jij dan maakt met stokhaken!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 20:04
Sjaals, babydeken (aan elkaar gehaakte banen), een poppennachtpon.Met dikke breinaalden, een bezem daar sla je zo gauw een echtgenoot of kat mee, onbedoeld.

Tunische haaknaalden heb ik o.a. uit de Kringloop en van rommelmarkten. Plus een paar geërfde. Maar ik zou er geen schoonmoeders voor op de tocht zetten.

wat rozengeur.
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2012 om 15:13
Nou Magtelt, ik ben vandaag een tunische haaknaald én een dikke breinaald gaan halen! Ga het toch allebei eens proberen want het lijkt me gewoon hartstikke leuk om te doen! En soms moet je gewoon je haar eens los gooien en wild en roekeloos doen, toch? Wink
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns