Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaimachine probleem

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaimachine probleem
    Posted: 30 September 2012 om 17:35
Gisteren wilde ik voor op tafel een aantal kleedjes te naaien. Gewoon simpel, zoompje leggen en met een stiksteek vastmaken. 2 kanten geen probleem, nette naden, minimaal scheef, trots als een pauw maar bij de 3e zijde ging het mis. De bovendraad blijft afbreken na 10 cm. Heeft iemand enig idee hoe dat kan en hoe ik dat op kan lossen?

Tevens vraag: is er iemand in de buurt van Ede- Beuningen/Wijchen die goed kan naaien en mij eea kan bijbrengen? 
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 17:50
zo te horen is dit een probleem met de draadspanning, , of een kromme naald kan dit ook als effect hebben, maar moeilijk om zo te zeggen dat moet je zien

Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 17:55
Tja, het kan aan het garen liggen of de bovenspanning kan te strak staan...........
Probeer eens opnieuw de draad in te rijgen.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 17:56
hoi,
naaide vroeger veel, probeer eens klosje en spoeltje eruit halen en opnieuw inrijgen, andere naald. veel stof in het spoelhuis, dan ff met stofkwastje of zo aan de gang.
woon helaas niet dichtbij en ben veel al weer vergeten
groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 17:59
Ik heb bij mijn eerste les van de naaimachinewinkel geleerd, dat je bij het opspannen van de bovendraad het klosje losjes moet vasthouden tot het moment dat je de draad in het oog van de naald gaat steken.

En als je de onderdraad heb opgehaald, doe je beide draden naar achter en je zet de naald in de stof, dan houd je beide draden losjes vast bij de eerste drie steken.

Doe je één van die dingen niet, dan krijg je problemen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 18:08
Rijg alles nog eens in . Zet het klepje van je spoelhuls open zodat je naar binnen kunt kijken .

Draai het wiel met je hand en kijk wat er gebeurt .
Als het goed is wordt er een lusje gevormd . Het kan zijn dat de draadarm de sterk aan de draad trekt .

De vraag blijft waarom eerst wel en dan ineens niet .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 18:48
De eerste 2 kanten waren goed zei je? Heb je de machine lang niet meer gebruikt?
Heb je tussendoor opnieuw ingeregen en zit de draad er misschien van de verkeerde kant in?
Kijk nog eens goed in de gebruiksaanwijzing.
Ik zou hem ook eens goed uitstoffen en olie geven. Vooral bij het spoelhuis. Daarna de machine zonder garen eens goed laten draaien. Misschien zit er ergens een piepklein pluisje en dat wil er met olie wel eens uit te voorschijn komen. Daarna wel goed de overtollige olie wegvegen en even over een oude lap naaien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 18:58
hmm inderdaad lang niet gebruikt! Helaas omdat ik zelf te weinig ervaring heb om veel te doen met de machine. Stof kan zeker een of het probleem zijn, zal eens voorzichtig proberen te kijken en schoon te maken. Opnieuw inrijgen helpt niet, dat heb ik al zeker 10 keer geprobeerd. Hopelijk lukt het me op kort termijn weer :D
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 19:17
Laat hem eens flink razen zonder garen, misschien is de olie gewoon stijf geworden.
Maar ik tip op droog en stoffig. Daarmee wil ik niet zeggen dat er een kilo stof in zit, maar een klein beetje kan een machine soms zelfs niet verdragen als hij lang stilgestaan heeft.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 19:45
Kan het zijn dat de draad niet goed is en rafelt??
Met de stofzuiger voorzichtig bij het spoelhuis en met een fijne kwast goed poetsen.....
Wellicht een nieuwe/ andere naald erin??? Dikker of dunner.
Als het rekbare stof is een yerseynaald erin.....
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns