Meerderen haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
miss haaknaald ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 04 Oktober 2012 Status: Offline Points: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 Oktober 2012 om 15:05 |
Hoi!
Vandaag ben ik begonnen met het haken van lekkere warme sloffen voor mijn altijd koude voeten. Nu loop ik alleen vast op het patroon. Er staat namelijk: Alle maten: Meerder gelijkmatig 2-6-2 stk in de volgende tr = 34-38-42 stk –. Haak door met 1 stk in elk stk tot een hoogte van 9-10-11 cm. Ik heb werkelijk geen idee wat wordt bedoeld met 2-6-2... En wat betekenen de cijfers 34-38-42? Heeft dat met je schoenmaat te maken? Could anyone PLEASE help me? Alvast bedankt! liefs, haaknaald
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik neem aan dat in het begin van het patroon wordt aangegeven voor welke maten dit is? Want wat je zegt klopt, je moet alleen dat doen wat voor jouw maat bedoeld is. Nu alleen even uitzoeken welke dat dan is :)
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Hoeveel stokjes heb je voordat je met meerderen gaat beginnen .???
Er staat dat het meerderen voor alle maten gelijk is
|
|
![]() |
|
miss haaknaald ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 04 Oktober 2012 Status: Offline Points: 10 |
Ik heb 16 stokjes als ik met meerderen begin. Kun je me uitleggen wat 2-6-2 dan betekent?
liefs, Haaknaald
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik probeer het uit te vissen .
Als je in ieder stokje 2 stokjes zou haken kom je op 36 dat klopt niet
Ik denk dat je op 34 /38/42 stokjes uit moet komen naar gelang je maat .
Hoe je daar moet komen is me nog niet duidelijk .
Kun je nog iets meer van het patroon weergeven .
Ben je bij de voet begonnen of bovenaan ????
|
|
![]() |
|
Bedankt dat je er even naar wilt kijken!
Ik zal de link even geven, dan weet je direct de context: Liefs, Haaknaald
|
|
![]() |
|
Je ben geeindigd met 16 stokjes
Je gaat alsvolgt verder in het 1e stokje 1 stokje in het 2e stokje 2 stokjes=meerdering . Dit herhaal je dus : volgende stokje weer 1 stokje in het daaropvolgende stokje 2 stokjes .Aan het eind heb je dan 24 stokjes
Volgende toer weer meerderen
1e stokje in de 1e twee stokjes in het volgende = 3e stokje 2 stokjes haken dit blijf je herhalen en dan heb je 32 stokjes
Voor de kleinste maat meerder je dan in de volgende toer verdeeld 2 stokjes Je hebt er dan 34 .
Voor de volgende maat meerder je verdeeld over de toer 6 stokjes .Je hebt dan 38 stokjes
\Voor de grootste maat haak je nog een extra toer .
Mocht dat jouw maat zijn en snap je het nog niet roep dan nog maar een keer
volgens mij is het dit wat ze bedoelen
|
|
![]() |
|
Thanks a lot!! Ik ga vanavond meteen aan de slag #blijmetuitleg
Liefs, Haaknaald
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |