Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nogmaals een breivraagje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nogmaals een breivraagje
    Posted: 05 Oktober 2012 om 22:00
Mijn poncho is bijna af, ben bezig met de rolkraag.
Na mijn vorige vraag, waar ik super mee geholpen ben, heb ik terug een vraagje...
Er staat bij priem 24: steken breien zoals ze zich voordoen(dit snap ik nu eindelijk),maar brei de eerste steek R steeds dubbel....dit snap ik dus niet?

Het is een patroon van veritas en het staat op de website (een blauwe poncho)...

Alvast bedankt voor de hulp

Juf Nyny
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 11:47
Normaal gesproken is een dubbele rechte steek een steek die je dieper insteekt zoals bij de patentsteek het geval is ,of dat hier ook bedoeld  wordt kan ik uit het patroon niet opmaken .

Een andere verklaring voor een dubbele rechte steek ken ik niet .
Back to Top
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 20:24
Krijg je hierdoor meer of minder steken?geeft dit een ander patroon?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 20:35
je stekenaantal blijft gelijk .

Ik kon uit het patroon niet opmaken dat er geminderd of gemeerderd moest worden ,
Je had toch al een flink aantal steken geminderd ??
Back to Top
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 20:38
Snap het ook ni goed,en aan de foto kan je niet goed zien wat het verschil is.....denk je dat het ook zou gaan zonder die steek dubbel te breien? Alvast dank u voor de hulp!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 22:26
Ik zou gewoon lekker doorbreien .

Als je door leest staat er brei in de volgende priem de 1e van de 4rechtse steken steeds dubbel(ribbel is nu 5 recht 3 av ) en je hebt 4 rechte steken

Kam af (even verderop) is natuurlijk kant af maar dat had je vast al begrepen
Moet je de col dichtnaaien ???
Ik zou dan de naad het eerste stuk naar de verkeerde kant dicht naaien en de 2e helft naar de goede kant .
Dat is mooier als je hem omslaat

succes

Back to Top
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 22:37
Mutti,bedankt voor het meedenken,heb een paar dingen uitgeprobeerd en ik heb de oplossing gevonden!Eigenlijk moest ik gewoon bij de rechte steken 1meerderen zodat ik eerst 4recht en drie averecht heb, een paar priemen verder op moet ik bij de rechte steken nog eens meerderen en dan kom ik ook op 5recht en 3averecht....
Ik weet niet of het juist is,maar het ziet er wel goed uit!
Kam af, die had ik door
En bedankt voor de tip om het dichtnaaien van de naad!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 22:44
Dubbele steek recht: De rechternaald midden in de steek steken die onder de te breien steek ligt, je krijgt nu 2 lussen op de naald, brei deze gewoon recht.
Back to Top
Juf Nyny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juf Nyny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 22:51
Originally posted by mthhobby23 mthhobby23 wrote:

<SPAN =st>Dubbele steek recht: De rechternaald midden in de steek steken die onder de te breien steek ligt, je krijgt nu 2 lussen op de naald, brei deze gewoon recht.
</SPAN>

Inderdaad,zo heb ik het gedaan!er was ergens op het web ook sprake van een steek laten vallen ofzo,blij dat ik dat niet gedaan heb!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns