Tjechisch hartje - Help ! |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Oktober 2012 om 18:18 |
Ik ben al het hele weekend bezig met het tjechisch hartje, maar krijg hem niet mooi.
![]() Mijn ene boog is anders dan de andere. Ik heb al zitten rekenen en puzzelen, maar ik kom er niet uit. Weet iemand wat ik fout doe ? ![]() Als ik 2 hartjes aan elkaar wil haken, lukt dit dus helemaal niet. ![]() |
|
![]() |
|
Catherine13 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 29 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb de steken proberen te tellen en krijg de indruk dat het aantal steken aan de ene kant meer is dan aan de andere kant. Het is niet helemaal goed te zien (ben een beetje kippig hoor),dus ik weet het niet zeker of dat zo is. Het zou mooi zijn als dat de reden is, maar eigenlijk veronderstel ik dat je zelf ook de steken al heb geteld. Meer kan ik niet voor je betekenen, helaas, maar een andere Hobbydoos misschien wel.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ergens op dit forum moet een schematekening staan . Ik weet niet of je van schema haakt of van een beschreven patroon
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik meen ook te zien dat er niet evenveel steken aan beide kanten zijn. Maak anders zelf een tekening naar aanleiding van de beschrijving op ruitjespapier. Misschien zie je dan waar je in de fout gaat.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
het schema staat hier
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik denk dat ik iets fout doe met beginnen en eindigen van een toer.
![]() Ik gebruik een uitgeschreven patroon, wat door hobby4you is vertaald. http://forum.hobbydoos.nl/vetaling-tjechies-hartje_topic29118.html?KW=vertaling Bedankt Mutti voor het opzoeken van het schema, misschien lukt het hiermee. Ook daar ben ik nog niet zo goed in, maar oefening baart kunst. ![]() Bedankt allemaal voor het meedenken ! ![]() |
|
![]() |
|
Misschien als je het naast elkaar gebruikt het lukt .
Jouw link naar het uitgeschreven patroon werkt bij mij niet. Ik kan er dus verder niet naar kijken .
Misschien heeft iemand nog een werkende link
|
|
![]() |
|
@Mutti,
Ik heb de link aangepast, nu zou je wel in het topic moeten komen. Hier staat een foto, van hoe het hartje eruit zou moeten komen te zien. De vertaling heb ik per mail ontvangen. Goed idee, idd, om ze eens naast elkaar te leggen ! |
|
![]() |
|
@Mutti,
Ik ben het schema en mijn beschrijving aan het vergelijken en ik geloof dat ik mijn fout nu zie ! ![]() De beschrijving is trouwens gelijk aan het schema (als je het goed leest. ![]() Dus ga straks of morgen een nieuw poging wagen ! Kan ik straks mijn ![]() ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |