Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goud/zilvergaren om te haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: goud/zilvergaren om te haken
    Posted: 08 Oktober 2012 om 13:08
heeft wibra of zeeman ook wel eens goud en zilvergaren om mee te haken?

ik vind wel een en ander op internet, maar dat is veel geld voor weinig lengte vind ik.

momenteel ben ik kleedjes voor kerst aan het haken. ik maak ze nu wit met rood,
maar ik zou ook graag goud en zilver gebruiken.

misschien is er nog een andere winkel die dit verkoopt?
Groetjes Petra

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 13:30
Ik heb een paar jaar geleden wel zilver en "goud" bij Wibra gekocht, dat goud was meer brons en de kleuren zien er dof uit. Je zou er wel gouden en zilveren kralen op kunnen rijgen voor het effect. Catania moet ook zilver katoen hebben.

Het brons heb ik gebruikt voor poppenmutsen, ik heb nog drie bolletjes zilver en een restje glimmend zilver van onbekende herkomst.

Woon je in de buurt van Apeldoorn?

Je kunt ook zoeken bij borduurgaren of metallic garen, op marktplaats of bij google.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 15:34
De Wibra heeft momenteel grijs met een draadje zilver erdoorheen liggen, maar goud hebben ze helaas niet :(

Je kunt ook een bol lichtgrijs met een bol ilverdraad van de hobbywinkel haken, om zo een soortgelijk effect te krijgen. Dat kun je natuurlijk met meerdere kleuren combineren, zoals wit met zilver, geel met goud, oranje met goud of rood met goud. 
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 15:53
http://www.funkytyger.nl/shop/rauma-garen-kleur-goud

maar zoals je zegt, veel geld voor weinig draad.

zouden ze dat niet verkopen in de 'vreemdelingenwinkeltjes'? (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen)

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 16:51
Ik heb vorig jaar een vest gebreid met een heel dun draadje bronskleur en een gewone wol in het zwart. Ik heb daarvoor Drops Glitter voor gebruikt, 1 klosje voor een heel vest.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 17:13
dank jullie wel voor de reacties.
het idee met zilveren kralen vind ik erg leuk. ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan,
en anders garen van catania.
Groetjes Petra

Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:19
Wat ik zelf heb gedaan om vleugeltjes te maken voor een engeltje is goudgeel( volgens mij een bol mississippi 3 van katia) met een draadje uit een streng borduurgaren goud. Zag er best aardig uit
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 om 11:51
Ik stond vandaag bij Zeeman naar de kerstslingers enzo te kijken en toen vroeg ik me af of die lamé slingers stevig genoeg zijn om kerstversiering van te breien of haken, bv met een ander draadje erbij.

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 12:46
En nu bedacht ik pas dat je dat spul door je brei- en haakwerk kunt weven, bij elke steek de slinger eerst vóór en dan achter je werk doen en daartussenin een steek breien of haken.

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 15:11
Magtelt, ik heb de tip niet nodig, maar vind het geweldig bedacht.
Ga het voor de lol toch proberen vanavond.
Lukt het wel, dan kan je daar octrooi op aanvragen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 16:41
Koppieraait, daar doe ik niet aan, hoor, ik weet niet of ideeën bij mij in het koppie opkomen of dat het al eerder bedacht was en in mijn geheugen verborgen zat. Het inweven door breisels heb ik uit een oud boek, dat ik van een lieve hobbydoos kreeg. Dat kan ook in haakwerk, dacht ik.

wat rozengeur.
Back to Top
Jolantje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 18:30
Met borduurgaren erin werkt echt heel goed! De kleuren die ze bij wibra/ zeeman hebben zijn niet mooi qua kleur! Succes ermee!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns