goud/zilvergaren om te haken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08 Oktober 2012 om 13:08 |
heeft wibra of zeeman ook wel eens goud en zilvergaren om mee te haken?
ik vind wel een en ander op internet, maar dat is veel geld voor weinig lengte vind ik. momenteel ben ik kleedjes voor kerst aan het haken. ik maak ze nu wit met rood, maar ik zou ook graag goud en zilver gebruiken. misschien is er nog een andere winkel die dit verkoopt?
|
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23714 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb een paar jaar geleden wel zilver en "goud" bij Wibra gekocht, dat goud was meer brons en de kleuren zien er dof uit. Je zou er wel gouden en zilveren kralen op kunnen rijgen voor het effect. Catania moet ook zilver katoen hebben.
Het brons heb ik gebruikt voor poppenmutsen, ik heb nog drie bolletjes zilver en een restje glimmend zilver van onbekende herkomst. Woon je in de buurt van Apeldoorn? Je kunt ook zoeken bij borduurgaren of metallic garen, op marktplaats of bij google. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Ringquelle ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 22 Juli 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 98 |
De Wibra heeft momenteel grijs met een draadje zilver erdoorheen liggen, maar goud hebben ze helaas niet :(
Je kunt ook een bol lichtgrijs met een bol ilverdraad van de hobbywinkel haken, om zo een soortgelijk effect te krijgen. Dat kun je natuurlijk met meerdere kleuren combineren, zoals wit met zilver, geel met goud, oranje met goud of rood met goud.
|
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
http://www.funkytyger.nl/shop/rauma-garen-kleur-goud
maar zoals je zegt, veel geld voor weinig draad. zouden ze dat niet verkopen in de 'vreemdelingenwinkeltjes'? (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen)
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik heb vorig jaar een vest gebreid met een heel dun draadje bronskleur en een gewone wol in het zwart. Ik heb daarvoor Drops Glitter voor gebruikt, 1 klosje voor een heel vest.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
dank jullie wel voor de reacties.
het idee met zilveren kralen vind ik erg leuk. ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan, en anders garen van catania.
|
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
haakAB ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 07 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 549 |
Wat ik zelf heb gedaan om vleugeltjes te maken voor een engeltje is goudgeel( volgens mij een bol mississippi 3 van katia) met een draadje uit een streng borduurgaren goud. Zag er best aardig uit
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23714 |
Ik stond vandaag bij Zeeman naar de kerstslingers enzo te kijken en toen vroeg ik me af of die lamé slingers stevig genoeg zijn om kerstversiering van te breien of haken, bv met een ander draadje erbij.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
En nu bedacht ik pas dat je dat spul door je brei- en haakwerk kunt weven, bij elke steek de slinger eerst vóór en dan achter je werk doen en daartussenin een steek breien of haken.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Magtelt, ik heb de tip niet nodig, maar vind het geweldig bedacht.
Ga het voor de lol toch proberen vanavond. Lukt het wel, dan kan je daar octrooi op aanvragen. |
|
![]() |
|
Koppieraait, daar doe ik niet aan, hoor, ik weet niet of ideeën bij mij in het koppie opkomen of dat het al eerder bedacht was en in mijn geheugen verborgen zat. Het inweven door breisels heb ik uit een oud boek, dat ik van een lieve hobbydoos kreeg. Dat kan ook in haakwerk, dacht ik.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Jolantje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 09 November 2012 Status: Offline Points: 142 |
Met borduurgaren erin werkt echt heel goed! De kleuren die ze bij wibra/ zeeman hebben zijn niet mooi qua kleur! Succes ermee!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |