Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Geen kerstboom! geen sfeer?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Geen kerstboom! geen sfeer?
    Posted: 11 Oktober 2012 om 10:00
magtelt: om dat de verkomen (dat kleine bos) zetten wij de kerstboom op het werk na gebruik in de kippenren. Als de kerstboom alsnog aanslaat hebben ze er beschutting. Slaat ie niet aan, kunnen ze er lekker mee spelen en onder liggen (moet de boom uiteraard niet geïmpregneerd zijn of met sneeuw bespoten)
Dus misschien kun je je miniboompje met kluit kwijt bij de lokale kinderboerderij of tuin van gezondheidscentrum/bejaardencentrum.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 09:54
o dat is ook nog een leuk idee.
Dat kan misschien aan de keukenraam :-)

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 09:52
Mijn vriendin heeft een boomtak van anderhalve meter wit gespoten en aan het plafond gehangen. Dat kan ook langs de muur. En daar hangt ze het hele jaar toepasselijke versiering aan, met kerst lichtjes en dennentakken, in de herfst gekleurde wingerdranken en snoeren paddestoelen, 's zomers fleurige bloemslingers enz enz. Dan heb je geen gaatjesprobleem en het hele jaar een beetje feest.

Wij hadden vorig jaar een miniboompje. Ik wilde het na de Kerst in de groene container gooien, maar Ton heeft hem in de tuin gezet en het5 doet het nog goed. Alleen ben ik bang dat als ik nu elk jaar zo'n boompje koop, er een heel minidennenbosje in de tuin gaat groeien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 09:14
jammer genoeg is het plafond geen optie :-(.
Een luster om te versieren ook niet, en ik denk niet dat mijn ventje nog even snel een andere wil hangen ;-)

Ik heb ondertussen een geweldig patroon gevonden van een kerstboom. Die ga ik ook proberen te haken, (dank u Hester).

De schouw gaat ook (nog) meer versierd worden.

Of misschien dat ik toch nog een kast verzet zodat ik toch een kerstboom kan zetten. Ik ken mezelf ondertussen al een beetje LOL.

Maar ik heb nog wel even tijd.

Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 22:47
heb een aantal jaren een kunstkerstboom op zijn kop, in de plaats van de lamp, boven de tafel gehangen, was een groot succes.
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 22:16
wij hebben ook al een aantal jaar geen kerstboom vanwege ruimtegebrek. Daarom had ik de volgende oplossingen: in het raamkozijn hing ik een snoer met lichtjes. op het raam zelf bevestigde ik kerstballen, sneeuwvlokjes e.d. En aan een balk tegen het plafond hing ik guirlandes met lichtjes op en die tuigde ik op als een kerstboom. Als ik klaar was had ik altijd pijn in mijn nek van het ophangen boven mijn hoofd maar het is wel elk jaar weer genieten. Dit jaar kunnen we voor het eerst gebruik maken van onze uitbouw en nu komt er dus weer voor het eerst een boom. Heerlijk. Ik kijk er zo naar uit. we hebben hoge smalle ramen en in de winter kan het zo donker zijn hier. Dan is zo'n boom extra gezellig.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 om 10:32
Ik vind die kerstboom aan de muur niet zo handig, ten eerste moet je al een hele muur kaal hebben om het te kunnen doen, en naderhand zit je met allemaal gaatjes. Maar het is wel grappig bedacht.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 19:27
Vorig jaar hebben wij ook geen boom gehad, ivm met ziekte van mijn man, maar ik had wel een groot kerststuk op tafel staan om toch een béétje in de sfeer te komen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 19:07
Een mooie grote schaal met kerstballen is ook altijd mooi.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:41
hoi,
kerstboom van kippegaas , kan je aan de muur hangen, kunnen alle ballen erin, zonder dat hond/kat enz er met de boom vandoor gaat
groetjes marian
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:39
leuke ideeen allemaal
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:35
jaja, ik hou jullie op de hoogte hoor :-)

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:31
Ja wat dat betreft mocht hij wel kleiner zijn :) pfff 32 kilo
Maar hij is heel erg ziek geweest met 11 weken (hij was bijna dood) en ik heb heel wat dagen met hem op de bank geslapen.liggend op mijn buik. En dat wil hij nu nog:)

Je gaat ons wel overladen met puppy foto's vooral die blote buikjes, en die kleine voetjes en ooooooo zo lief.
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:28
hij denkt dat hij een schoothondje is, geweldig!

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:26
Hier een foto van ik , met mijn kleine puber ventje van 15maanden

Krijg hem niets gedraaid :)

[/IMG]
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:20
als dat gebeurt, wil ik daar wel een foto van ! LOL

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:18
De ballen in de boom,.
De ballen maak ik me niet zo zorgen om, wel voor de gehele boom :)
Ik had er nog niet over nagedacht :)

Hij is best wel groot. Hij neem gerust de gehele boom mee whahahahha.
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:13
jeps, dat heb ik in voorraad ;-)

Wij gaan de fokker ook laten kiezen welke hond het best bij ons gezin past. Zij kent de pups uiteindelijk het best.

Ja, de onze is een iets kleiner ras, we wonen op een appartement , dus daar moesten we rekening mee houden :-)

En laat ie de ballen in de boom hangen dit jaar denk je?

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:11
Oh wat leuk zo schattig, heb je wel genoeg keukenrol in huis :)
En sterkte alvast met de pubertijd zo leuk en gezellig:)

De mijne is wat groter :)

Word het een teefje of een reutje. Bij ons heeft de fokker gekozen uit het gedrag en karakter van de pup.
Kleur verschil was er niet :) dus dag maakte niets in.
We hebben een golden retriever reutje.

Back to Top
lauwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lauwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 om 18:08
Ik vind het een leuk alternatief,!   Ik zelf kijk er altijd naar uit om de kerstboom weer op te zetten.dus voor mij niet snel een kerst zonder kerstboom....

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns