Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

babyspencer

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: babyspencer
    Posted: 10 Oktober 2012 om 23:11
Hallo Hobbydames, ik heb weer een vraagje. Ik ben bezig om voor mij as kleinzoon een spencer aan het breien van Drops babydrops 17-9 Het lezen van een patroon blijft voor mij moeilijk. 

Brei de volgende nld als volgt op de goede kant: 1 kant st, 11-14-17 (21-24) st av, * brei de volgende 2 st elk 2 keer (= 2 st meerderen), 4 av *, herhaal van *-* 4 keer, brei de volgende 2 st elk 2 keer, 11-14-17 (21-24) av, 1 kant st = 60-66-72 (80-86) st. 

Ik lees dit als, dat ik na de kantsteek 14 steken averecht moet breien, dan 4 maal twee steken die ik twee keer moet breien. Na iedere meerdering 4 steken averecht. na die laatste 4 av twee keer uit een steek meerderen. Dan 14 av daarna de kantsteek.

Bijvoorbaat bedankt.

x_3bc1bd1f
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 23:21
Na de kantsteek 14 steken averecht,* dan van 2 steken 4 steken maken = 2 gemeerderd, 4 averecht, dit 4x herhalen, dan 14 steken averecht en 1 kantsteek = 66 steken.
lydia wijsbroek
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 23:28
Dankjewel, dit is nu duidelijk voor mij. Nu het volgende probleem.

Brei de volgende nld als volgt op de verkeerde kant: 
1 kant st, 11-14-17 (21-24) st r, * M.1, 4 st r *, herhaal van *-* 4 keer, M.1, 11-14-17 (21-24) st r, 1 kant st. 
Brei de volgende nld als volgt op de goede kant:
1 kant st, 11-14-17 (21-24) st av, * M.1, 4 st av *, herhaal van *-* 4 keer, M.1, 11-14-17 (21-24) st av, 1 kant st. 
Ga zo verder in patroon.

1 kantsteek, 14 steken recht, dan het patroon M.1. Moet ik dan eerst 5 naalden rechtbreien of gelijk met de kabelsteek beginnen. En moeten er dan 4 steken op de kabelnaald of 2. 

x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 23:33
Ik zie het al, bij nader inzicht. Maar hoe kom ik aan de 5 naalden voordat ik de kabel moet breien.

Pffff, ik blijf het moeilijk vinden. Ik vind mijzelf zo stom dat ik het patroon niet kan lezen.

Groetjes van Wanhoop. 

x_3bc1bd1f
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 23:46
als je naar het schema kijkt met de hokjes brei je eerste naald op de verkeerde kant,dan nog 4 naalden op de goede kant en dan de kabel, die wisseling van steken voor de kabel heb je maar eens in de zoveel naalden, verder is het gewoon recht en averecht breien. het zijn eigenlijk gewoon verticale banen.
de kabel loopt over 4 steken totaal (, dus 2 steken op een kabelnaald voor het werk dan de volgende 2 steken breien dan de steken van de kabelnaald. op een kladblaadje gewoon streepjes zetten, dan weet je wanneer je weer moet kabelen.

lydia wijsbroek
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 23:50
Hartelijk bedankt Lydia, ik ga er mee aan de slag. Het zou zo fijn zijn als het lukt. Het goed lezen is een probleem. Alsmaar blijven proberen moet het eens lukken.

Groet Dora
x_3bc1bd1f
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 00:00
het is echt niet moeilijk hoor. de kabl wordt op de goed kant in recht gebreid en ertussen in averecht, kun je op de foto goed zien. alleen hou er een kladblokje bij voor de naald waarin je moet kabelen (dit moet altijd aan de goede kant) in die 4 rechte steken, hoop dat je het zo begrijpt.
lydia wijsbroek
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2012 om 09:37
Originally posted by Barones Barones wrote:

Ik zie het al, bij nader inzicht. Maar hoe kom ik aan de 5 naalden voordat ik de kabel moet breien.

Pffff, ik blijf het moeilijk vinden. Ik vind mijzelf zo stom dat ik het patroon niet kan lezen.

Groetjes van Wanhoop. 

Ik kan best patroon lezen maar die van Drops drijven me op de 1 of andere manier altijd tot wanhoop. Wacko Ik voel dus met je mee.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2012 om 09:53
De kabel is gelukt. Het is makkelijker dan gedacht. Als ik op de hoogte ben van de armsgaten kom ik zeker met nog een vraag, want ik zie de bui al hangen. 
x_3bc1bd1f
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2012 om 10:52
Lieve Hobbydozen, hier komt het volgende probleem. Ik begrijp deze uitleg niet kan iemand mij dit uitleggen ?

Brei bij een hoogte van 15-16-18 (19-21) cm 4 nld ribbelst over de 6 st aan iedere zijkant (brei de overige st als hiervoor), kant TEGELIJKERTIJD in de laatste nld 3 st af aan het begin van de nld, brei de overgebleven st op de nld als hiervoor en kant 3 st af aan het begin van de volgende nld, brei de overige st op de nld als hiervoor. Ga verder met 3 ribbelst aan iedere kant en kant TEGELIJKERTIJD af voor de armsgaten aan iedere kant – ZIE TIP VOOR HET MINDEREN: 4-4-4 (5-5) keer 1 st om de nld = 46-52-58 (64-70) st. Zet bij een hoogte van 22-23-26 (28-31) cm de middelste 12-12-14 (14-14) st op een hulpdraad voor de hals en brei iedere kant apart verder.

x_3bc1bd1f
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2012 om 11:18
Ik denk dat je heel goed naar het uitgetekende plaatje en de foto moet kijken. Ik neem aan dat de mouwrandjes gevormd worden door ribbels te breien en dat je een halsje later breit. Je zou eerst de maat die je breit apart moeten aangeven, want die vele getallen naast elkaar zijn verwarrend.

Je begint met 3 naalden waarbij je 6 ribbelsteken aan weerszijden breit en de rest gewoon doorgaat in patroon, in de 4e naald kant je aan weerszijden 3 steken af. Ik neem aan dat er bij het minderen staat dat je verder de minderingen NA de 3 kantribbelsteken doet. Na 22 enz cm zet je de steken voor de hals op een hulpnaald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2012 om 12:20
Magtelt bedankt voor de tip. Ik ben beginnende breister vandaar dat ik het niet weet. Bedoelen ze met de 6 ribbels de eerste steken van een naald na de kantsteek ?

Dora 
x_3bc1bd1f
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2012 om 14:41
Als er sprake is van een kantsteek. Anders gewoon de eerste 6.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 00:33
Ik ben (al zeg ik het zelf) een zeer ervaren breister (ik brei al 40 jaar en gemiddeld 25 paar sokken per jaar), maar de patronen van Drops geven mij ook vaak problemen, vaak lezen en per toer doen wat er staat, dan lukt het mij het best. Alleen de patronen van sokken, daarbij geef ik het op en ga volgens mijn eigen patronen aan de gang.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns