Vraag over meerderen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lizzymickey ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 Oktober 2008 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Oktober 2012 om 13:08 |
Hallo,
Ik ben met een patroon van Phildar bezig en kom er niet uit. Hier staat het volgende: Je hebt 34 steken Op 38 naalden totale hoogte, tricotsteek breien. De 1e naald gaat als volgt: meerder 5 steken, brei de eerste 6 steken rechts, * 2 steken rechts samen, 5 rechte steken*, herhaal van * tot * 4 maal in totaal en meerder daarna 5 steken. U hebt 40 steken. Ik had dit voor mezelf als volgt uitgeschreven: 5/6/1/5/1/5/1/5/1/5/5 = 40 steken maar als ik 5 steken meerder heb ik ze nog op mijn linkerarm en zou ik ze moeten breien. Ik kom dan qua steken niet uit. Wie helpt mij ?? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Is het een aangebreid mouwtje of boordje? Als je alleen die 2 x 5 steken zou meerderen aan weerszijden, krijg je 44 steken, maar je breit 4 x 2 steken samen, dus er verdwijnen 4 steken. Dan heb je er 40. Aan de kantjes zijn er 5 bij gekomen, in het midden zijn er 4 verdwenen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lizzymickey ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 Oktober 2008 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Het gaat om een muis (phildar patroon). Ik ben inmiddels bij de breiwinkel geweest en ben er uit. Ik moest vanuit de eerste steek 5 extra steken breien......
Alsnog bedankt.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |