Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breinaalden bewaren

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breinaalden bewaren
    Posted: 14 Oktober 2012 om 08:35
goede morgen
ik heb een vraagje waar bewaren jullie je breinaalden in ?
bij mij liggen ze los in de la en dat is niet handig .

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 08:50
Ik heb een houten breinaalden doos en een plastic breinaalden doos. Dan blijven ze ook mooi en worden ze niet zo gauw krom.

Nooit laten slingeren, want mannen kunnen dit nog wel eens gebruiken als bv de afvoer verstopt zit.. tenminste dat deed mijn man een keer... LOL

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 08:53
Ik heb een etui voor de houten naalden. De ijzeren zitten in mijn mand met wol.

En inderdaad: niet laten slingeren. Ik heb van mijn grootmoeder haar "overschot" naalden gekregen en ze mankeerde er veel. Beetje gezocht en dan bleek dat mijn grootvader die gebruikte om in de grond te steken tegen de mollen LOL
Groetjes, Tineke
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 08:58
denkje wel voor de reacties
ja die van die afvoer die ken ik ook .waar ze hier ook voor gebruikt zijn is om te kijken of het gat van beneden naar boven  helemaal door was ja ja je plakt ze gewoon aan elkaar.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 09:26
je kan bij de kringloopwinkel vaak nog wel breikokers vinden, plastic én houten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 10:18
Ik heb mijn twee houten kokers jaren geleden met breinaalden er in naar Joegoslavië gestuurd, daar hadden ze er vast meer aan, met een baal wol erbij. Ik zet ze in een emmer, met onderin doosjes, zodat ze een beetje op nummer gesorteerd zijn. De lange hangen in verpakking aan de muur.

Mijn man heeft zelfs een tunische haaknaald ingepikt om onkruid uit te trekken. Vroeger maakte hij haakjes aan stalen breinaalden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 10:34
ik heb een plastic breinaaldenkoker
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 10:38
Originally posted by mimisa mimisa wrote:

Ik heb een houten breinaalden doos en een plastic breinaalden doos. Dan blijven ze ook mooi en worden ze niet zo gauw krom.

Nooit laten slingeren, want mannen kunnen dit nog wel eens gebruiken als bv de afvoer verstopt zit.. tenminste dat deed mijn man een keer... LOL

oh oh bij mij ook, m'n schaartje ligt zo goed verstopt, dat ik het af en toe zelf niet kan vinden, was ik blij met lange dunne breinaalden, je raadt het al zo krom als het maar zijn kan, oh jo zeur niet das zo verholpen en dan buigen ze het recht en is het net de kromme zandweg
lydia wijsbroek
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 10:46
Die met kronkels breien niet beter of slechter dan hun rechte broertjes en zussen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 13:47
in een stuk regenpijp met doppen. bouwmarktbabe Wink

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 16:32
ik heb 2 houten dozen, gemaakt door mijn vader.
eentje met de breinaalden met knop en de andere voor degene zonder.
En een klein doosje voor de haaknaalden.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 16:53
ehhhm eerlijk....... die liggen in een la met een elastiekje erom, ik gebruik ze amper ..... soms wil ik het wel weer eens proberen om ze na een aar pogingen weer diep diep héél diep in de la te leggen......

mijn haaknaalden worden verzorgd en vertroetelt......Wink
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 16:58
ik heb de helft in een oude houten breikoker en makkelijk in de kamer voor het grijpen heb ik ze in een pringles (chips)koker staan.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 17:01
mijn mannetje heeft van pvc buizen breinaalden kokers gemaakt met deksels er op, daar kunnen heel veel naalden in
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2012 om 21:00
Ik heb een breietui met naalden erin, waarmee ik bezig ben. En de naalden in ruste, die zitten in grote kokers. Van naalden 2 t/m 4,5 in de ene koker en 5 t/m 10 in de andere koker.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 11:34
Ik heb een houten breinaalden ding met een schuifdeksel erop, maar er zitten er teveel in, dus het deksel kan er niet meer op. En bij mij zijn er ook een aantal zo krom als een hoepel, maar het breit net zo goed als de rechte hoor. Mijn schoonmoeder breit heel veel en die van haar zijn bijna allemaal ook kronkelig, maar als ik ze wat voor sokken eraf komen... Helemaal top
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 12:13
ik bewaar de mijne in een heel mooie "bloemetjes retro look" ronde breikoker
gekregen van mijn lieve "oudere" zus die helemaal nie kan breien
 maar zij mij wel altijd verrast met hele toffe spulletjes die ze op jaarmarkten ofzo vindHug

mij (weinige) haaknaalden bewaar ik in een oude pennen etui nog van de lagere school (denk 40j )
nu is t lipje van de rits eraf  ,maar kan hem nie wegdoen (nostalgie) Geek

en inderdaad hier ook al kwijtgeraakte" breinaald(krom) terug gevonden nadat manlief ermee ergens in had gepeuterd

Sonja
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 12:22
Ik gebruik de breinaaldenkoker van mijn moeder, mijn schoonmoeder en eentje van mijzelf netjes gesorteerd want de kokers van vroeger waren meer voor de dunne naaldjes en niet voor die dikke van tegenwoordig.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 13:41
Ik kocht ooit bij de kruidvat penselen die in een katoenen rol zaten. In elk vakje kunnen tenminste 2 paar breinaalden. De penselen liggen in de schuur ergens en mijn breinaalden in de rollen. Ik heb er 2, 1 voor met knop en de andere zonder. Ideaal, alles ligt op volgorde en kostte me 3 euro totaal ;-)
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 15:08
2 houten dozen met schuifdeksel, 2 "retro bloemetjes"kokers van een jaar of 40 oud, 1 plastic koker, 1 etui met de maten 2 t/m 10, ooit gekocht via de Ariadne, diverse breinaalden in een werkstuk en wat nergens meer in past los in de la. Haaknaalden bewaar ik in een doodgewone etui van de Hema samen met schaar, naalden, paperclips en centimeter
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns