Pet |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Annette ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 Oktober 2012 Status: Offline Points: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 Oktober 2012 om 10:57 |
Hallo allemaal,
Ik ben net lid geworden, ik kreeg van hobbydoos de tip, hier mijn vraag neer te leggen. Ik heb eskimo wol besteld om de volgende per meerdere malen te gaan haken. Ik kwam heb op deze blog tegen http://petitefee-kinderaccessoires.blogspot.nl/2011/09/patroon-gehaakte-wintermuts.html Ik ben op slag verliefd. Mijn overbuurmeisje hefet gevraagd of ik hem voor haar wil maken. Ik dacht dat petite fee hem met orginele garen en haaknaald gemaakt had, maar dat is niet zo. Ik wil hem voor haar maken, voor een dochter van vriendin, me eigen en collega... Heb ik komende week me handen vol aan. Nu vroeg ik me af of iemand hem al eens gemaakt had en advies kan geven of het orgineel goed is voor een volwassenen en hoeveel steken ik eventueel nodig heb om er een kinder pet van te maken. Alvast bedankt. Groetjes Annette
|
|
![]() |
|
chantalmv2 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Maart 2011 Status: Offline Points: 4681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Het is beide met dezelfde haaknaald gehaakt.
Je zal moeten weten wat de steek verhouding ongeveer is, maar dat kan ik niet terug vinden in het patroon van petite fee. Het zal een kwestie van proberen zijn denk ik zo. En anders met dubbele draad werken misschien. Hopelijk kan een andere je beter helpen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ze geeft zelf al aan dat ze bij 40 steken gestopt is. Ik denk dat je het beste het hoofd kan opmeten en desnoods van krantenpapier een bol maken met de gewenste omtrek. Dan kun je tijdens het haken telkens kijken of je die al bereikt hebt en hoef je niet elke keer dat hoofd van die persoon te lenen. Vaak weet je na één pet al hoeveel steken je voor anderen nodig hebt. Ik had een petpatroon voor een 4-jarige en dat heb ik gemaakt voor poppen in diverse maten en buurmeisjes in diverse maten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Annette ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 15 Oktober 2012 Status: Offline Points: 20 |
Dank jullie wel.
Die vrouw geen andere garen gebruikt, dus daar kan ik weinig mee. Maar ik ga het gewoon proberen.. eerst het bovenste gedeelte maar eens maken en dan zie ik verder.. wol is allemaal binnen, en haaknaald 8 ook. eerste keer dat ik daarmee haak.. ben benieuwd hoe het gaat. Nogmaals bedankt
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |