Halve steek breien |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Helen22 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Oktober 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16 Oktober 2012 om 18:02 |
Ik ben begonnen aan het meisjesvest met het hart en pijl op de rug. Het staat voor op het patronenboek van Bergere de France 163.
Nu moet ik de pijl en het hart in jacquard breien en wordt er op een gegeven moment aangegeven dat ik een halve steek moet breien. Kan iemand me vertellen hoe ik dat moet doen aub?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat kan toch niet? Misschien moet die halve steek gemaasd worden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi,
was mijn gedachte ook,halve steek breien ,lijkt mij onmogelijk |
|
![]() |
|
JoJo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
Een halve steek breien heb ik nog nooit gehoord en kan volgens mij ook niet. ik zou tenminste niet weten hoe.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
misschien dat je iets kan vinden op youtube
|
|
![]() |
|
Helen22 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Oktober 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 4 |
Hartelijk dank voor de reacties.
Ik heb het voor alle zekerheid nogmaals nagelezen, maar er staat toch echt een halve steek. Het patroon van het hart wordt, zoals altijd bij een jacquard patroon, aangegeven met ingekleurde hokjes. Bij een helemaal ingekleurd hokje staat aangegeven 1 st. Echter zijn er ook een paar hokjes half ingekleurd en bij de beschrijving staat deze kleur aangegeven als 1/2 st. Heb ook gezocht op Youtube, maar tot nu toe niks gevonden.
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
dan wordt het hart opgemaasd, dat is de enigste manier om met halve steken te werken
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
ik zal eens in mijn oude breisteek boeken kijken of ik iets kan vinden maar ik denk toch ook wel dat het opgemaasd is dan.
|
|
![]() |
|
Geweldig dat je dat wil doen
Het is echt ingebreid en niet gemaasd, het staat in de beschrijving en je kan het ook zien op de foto. http://www.hobbydoos.nl/patroon/5530/vest-en-armbandjes |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Ja als ik het zo zie heb je gelijk is het ingebreid maar ik zal morgen even gaan zoeken maar ik snap niet hoe je een halve steek kan breien.
Als het erin staat moet het volgens mij echt in een van die boeken staan. en anders moet je het even aan hobbydoos zelf vragen.
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik zou ook denken mazen, maar aan de foto te zien, is het idd ingebreid. Heb net even boven in een boek gekeken, waar een patroon in staat van een gebreide hartjes deken, maar die bestaat niet uit halve steken. Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord, een halve steek breien.
|
|
![]() |
|
Essy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 Juli 2010 Status: Offline Points: 475 |
De steek met twee draden breien? van elke kleur eentje zou dat een oplossing zijn?
|
|
Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23723 |
Ik denk dat je alle hele steken kunt inbreien en de halve steken mazen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |