Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

afwerken poncho

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: afwerken poncho
    Posted: 18 Oktober 2012 om 13:55
in het sandra haakspecial staat een mooie witte poncho achtig iets die ik wil proberen te haken.
maar nu staat er dat je de randen van de mouwen en hals moet afbreien .ik kan geen foto plaatsen want je kunt de tekst niet lezen.
het orginele patroon heeft aangezetten gebreide mouwen maar deze wilde ik weglaten.
in het patroon wordden de randen dus ook gebreid met een rondbrei naald en de mouwen er later aangezet,deze wil ik dus niet.

-er staat
neem met een korte rondbreinld 70 st op uit de beginl(hals)en br 3cm tricotst en kant de st af.
-neem per armsgat 57st op de rondbreinaald op uit de halve v langs de binnenkant van het armsgat.brei 1 terugg.nld.av en heeng.1r.en kant alles af.

dit alles lijkt me erg ingewikkeld heb nog nooit met een rondbreinaald gewerkt ,heeft iemand een idee of je dit ook hakend kan afwerken misschien met vasten een extra randje??
hier staat de poncho afgebeeld http://www.magvilla.nl/magazine/731/sandra-haaktrends-special hij staat hier op de voorpagina in de rechterhoek.
heeft iemand tips ??
groetjes miralda.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 17:30
Ja, ik weet het niet hoor, maar als je tegen zoveel problemen aanloopt bij een patroon, kun je dan niet beter een andere opzoeken?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 19:23
hoi
het patroon zelf is te doen ben er zelfs al mee begonnen alleen het afwerken word dus gedaan met rondbreinaald van de hals en mouw
ong 3 cm breien ,ik vraag me dus af of je dat ook met een haaksteek zou kunnen doen.
iig tnx voor je reactie
groetjes miralda.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 19:28
hoe wordt dat boordje gebreid, met boordsteek 1 recht 1 averecht, dan kan je gewoon een boordje haken in reliefstokjes heb je misschien maar 3 toeren nodig.
lydia wijsbroek
Back to Top
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 19:33
het word 3cm gebreid met tricotsteek
groetjes miralda.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 19:44
dan kun je randjes vasten haken is wel steviger als tricosteek.
lydia wijsbroek
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2012 om 22:09
Kan je breien of helemaal niet? misschien een uitdaging, want tricotsteek moet lukken, steken opnemen ... valt te leren?! Of ben ik te optimistisch?!Smile
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 10:12
ik kan wel een beetje gewoon breien,recht av.recht tricot is toch beide..maar heb nog nooit  met een rondbreinaald gewerkt...die 70 steken zijn wel de 70 losse waar je mee begint,dus die oppakken zou niet moeilijkmoeten zijn..misschien probeer ik eerst de vaste te haken als dat niet mooi word..toch maar proberen met filmpjes op youtube..
groetjes miralda.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 10:41
Als je 3 cm tricot breit gaat dit omkrullen . Ik denk dat dit het effect aan het werk geeft .

Je hoeft -denk ik- niet met een rondbreipen te werken je kunt je steken ook op een gewone pen zetten als ze daarop passen .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2012 om 11:17
Of afzonderlijke randjes breien en later met naaigaren onzichtbaar aan elkaar zetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
miralda View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miralda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 08:41
tnx voor de tips..deze ga ik zeker gebuiken en testen ben al halve wege de poncho.
groetjes miralda.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2012 om 09:05
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Of afzonderlijke randjes breien en later met naaigaren onzichtbaar aan elkaar zetten.

Dat vind ik ook een goed idee. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns