Mondriaan |
Reageer ![]() |
Autheur | |
--E-- ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2011 Status: Offline Points: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Oktober 2012 om 11:20 |
Gisteren had een kennis van mij het over een Mondriaan trui die ze vroeger voor haar kinderen heeft gebreid. Geen idee hoe ze dat bedoelt, waarschijnlijk met een soort van Mondriaan patroon ofzo, maar misschien komt het iemand bekend voor? Ze wil heel graag nog zo'n trui breien, maar heeft geen idee waar ze moet zoeken... Iemand enig idee?
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hoi,
een trui met blokken en strepen a la een schilderij van mondriaan, misschien kan je wat schilderijen online bekijken en een gewoon patroon veranderen in blokken. |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
ik weet welke je bedoelt, die stond ooit in de Sandra. 1986 of zo??? Heb helaas het patroon niet, die heeft mijn zus en die bewaakt haar patronen als een terriër
![]() |
|
![]() |
|
macheri ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
oh die moet ik volgens mij ergens hebben maar mijn scanner is kapot dus ik kan er niks mee.
Maar toch is het niet moeilijk als je het patroon van een mooie basis trui neemt en dan een schilderij van mondriaan neemt en dan de vlakken en strepen verdeeld over de steken dan moet het ook lukken.
|
|
![]() |
|
--E-- ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2011 Status: Offline Points: 93 |
Hij is niet voor mezelf, ik vraag het eigenlijk vor een kennis. En zij is echt op zoek naar het patroon. Maar nu ik weet dat ie in de Sandra heeft gestaan, kom ik misschien weer iets verder. Bedankt voor de reacties.
|
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
dat is lachen, die heb ik toen gemaakt, helaas heb ik hem niet meer, he jammer
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Mijn nichtje had hem gebreid in katoen, prachtig gewoon. 1 keer gewassen en toen waren diverse kleuren doorgelopen, die mooie trui kon zonder gedragen te worden de vuilnis in :(
|
|
![]() |
|
pleun ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 06 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 386 |
Ik heb hem destijds ook van katoen gemaakt en heb er jaren plezier van gehad.
|
|
Groetjes Pleun
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik wist niet dat er ook truien van waren, ik had wel zo'n jurk maar dat was ver vóór 1986, meer in de tijd van de minijurken. Jaren 60 of zo.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
repa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 05 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 234 |
De Mondriaan trui vind je in Phildaar zomer boek nr. 154 uit 1986. Als dit helpt.... Ik heb het helaas niet.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
b00rtjuh ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 16 Juni 2012 Status: Offline Points: 165 |
Wij hebben in de winkel een hele berg oude Ariadnes liggen.
Die gaan we binnenkort uitzoeken. Als ik hem dan vind, zal ik hem inscannen voor je. Maar ik kan helaas niets beloven...
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |